رئیس اداره فرهنگ میزبانی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ۱۰۰ اثر به پویش مردمی «قدمت بر چشم» که با هدف ثبت تجربه‌های میزبانی از زائران امام مهربانی‌ها راه اندازی شده، ارسال شد.

سلمان آل حسن  اظهار کرد: پویش «قدمت بر چشم» در ۶ محور حمل و نقل، اسکان زائر، خدمات رفاهی، اطعام، درمان و فرهنگی طراحی شده است تا مخاطبان آثار خود را به صورت مکتوب و در قالب داستان و عکس به این جشنواره مردمی ارسال کنند.

آل حسن هدف از اجرای این پویش را در دهه پایانی ماه صفر توجه به فرهنگ میزبانی عنوان کرد و افزود: قطعا خدمت رسانی به زائران توسط مردم دارای ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی است که می‌تواند باعث نهادینه کردن فرهنگ میزبانی در سطوح مختلف اجتماعی شود و پویش «قدمت بر چشم» نیز با هدف انتشار و رسانه‌ای کردن لحظات زیبای خدمت رسانی به زائران صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تا کنون ۱۰۰ اثر متنی به دبیرخانه پویش مردمی «قدمت بر چشم» ارسال شده که ۲۹ داستان آن غیر تکراری بوده و ۵ اثر قابلیت تبدیل آن‌ها به آثار رسانه‌ای است که در قالب فیلم کوتاه و سینمایی، کتاب خاطرات و انتشار ویدئو‌ها و عکس نوشته در شبکه‌های اجتماعی بعد از اجرای فرایند‌های تولید محتوا به مرحله اجرا خواهد رسید.

رئیس اداره فرهنگ میزبانی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تشریح کرد: نگاه ما به این پویش کشوری و بین المللی است و محدودیتی در حوزه مخاطب نداریم. همچنان که برخی آثار ارسالی از کشور‌های دیگر بوده، اما برای قدم اول سعی کردیم تمرکز را بر مشهد بگذاریم.

آل حسن تاکید کرد: پویش «قدمت بر چشم» با مشارکت بیش از ۱۰۰ تشکل مردمی و سازمان‌های فرهنگی مرتبط راه اندازی شده است. علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این پویش عدد ۴۸ را به سامانه ۱۰۰۰۱۰۸ ارسال کنند.

وی گفت: در صورت مشارکت بالای زائران، آثار ارسالی در دو روز پایانی دهه آخر صفر اکران خواهد شد در غیر اینصورت، این پویش ادامه خواهد داشت و سال آینده به نمایش عموم درخواهد آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.