امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه واسط عراق با دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

در راستای تبادل علمی و توانمندی‌های پژوهشی تفاهم نامه همکاری دانشگاه واسط عراق با دانشگاه شهید مدنی آذربایجان امضا شد.

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه علمی با دانشگاه واسط عراق گفت: توسعه همکاری‌های بین المللی و امضای تفاهم نامه‌های متعدد با مراکز علمی کشور‌های مختلف، نشان از توسعه و پیشرفت‌های متعدد علمی و پژوهشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان دارد و این رویکرد باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

صادقی آزاد با اشاره جایگاه علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در سطح جهانی گفت: ۱۴ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در جمع ۱ و ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند و این امر نشان از توانمندی و جایگاه بالای علمی این دانشگاه در سطح دنیا حکایت دارد.

وی افزود: فراهم کردن بستر‌های لازم برای توسعه همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های بین المللی با رویکرد فناورانه و دانش بنیانی بعنوان وظیفه ملی این دانشگاه است و درصدد تقویت جایگاه علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در سطح بین المللی و همچنین عملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه‌ها هستیم. 

وی با بیان اینکه حضور دانشجویان خارجی برای دانشگاه شهید مدنی آذربایجان محاسن و امتیازات فراوانی دارد، افزود: بین المللی کردن دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از اهداف و تعالی این دانشگاه است و امیدوارم با ارتقاء علمی این دانشگاه و کیفی سازی آموزش، شاهد حضور بیشتر دانشجویان خارجی از کشور‌های متعدد در این دانشگاه باشیم. 

رئیس دانشگاه واسط عراق نیز گفت: بخاطر تشابه و مشترکات تاریخی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی کشور عراق با جمهوری اسلامی ایران، این تفاهم نامه علمی با هدف هم افزایی علمی، پژوهشی، تبادل اساتید و دانشجو ، مابین دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه واسط عراق امضا شد. 

 پروفسور مازن حسن جاسم الحسنی  افزود: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اولین دانشگاه ایرانی است که دولت عراق بصورت رسمی، امضای تفاهم نامه علمی با این دانشگاه را تایید و مجوز آنرا صادر کرده است. 

وی تصریح کرد: تشابه رشته‌های دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با دانشگاه واسط عراق، یکی دیگر ازعوامل تاثیر گذار در انجام این تفاهم نامه است و امیدواریم این تفاهم نامه منجر به پیشرفت علمی دو کشورعراق و ایران باشد. 

وی برخورداری از امنیت پایدار دانشجویان عراقی در ایران را یکی از عوامل مهم عقد این تفاهم نامه علمی ذکر کرد و گفت: با توجه امنیت قابل توجه دانشجویان عراقی در ایران، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان را بعنوان دانشگاه محل تحصیل دانشجویان عراقی انتخاب کردیم و بر اساس مفاد این تفاهم نامه، ان شالله شاهد تحصیل دانشجویان عراقی در سطح دکترا و تحصیلات در این دانشگاه باشیم.

برچسب ها: تفاهم نامه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.