میان وعده سالم، بزرگترین لطفی است که والدین می‌توانند در حق فرزند خود کنند.

 دانش آموزان که ساعات طولانی قرار است پشت نیمکت مدرسه بنشیند و دروس مختلف را فرا بگیرد، احتیاج دارند که در زنگ تفریح بدن خود را با خوراکی‌های مقوی تغذیه کند.


یک میان وعده سالم و مغذی، کمک می‌کند تا حافظه کوتاه مدت، میزان توانایی یادگیری و در پی آن پیشرفت تحصیلی دانش آموز افزایش یابد.


اما، در مقابل استفاده از خوراکی‌های ناسالمی همچون چیپس، پفک، کیک و آبمیوه‌های صنعتی که کالری بسیار بالا و ارزش غذایی کمی دارند، زمینه چاقی و بسیاری از بیماری‌ها را در کودکان فراهم می‌سازند

لقمه نان و پنیر و سبزی به عنوان یک میان وعده با ارزش غذایی بالا و طبع معتدل برای دانش آموزان توصیه می‌شود.


تغذیه علاوه بر کمک به فرآیند یادگیری دانش آموزان، بر رشد بهتر و سالم بودن ارگان‌های بدن آن‌ها نیز تأثیر دارد.


کربوهیدرات‌ها طیف وسیعی دارند برای مثال دسته نان و غلات در طب سنتی به عنوان وعده غذایی اصلی و با انرژی و یک میان وعده ساده محسوب می‌شود.


همچنین مصرف میوه توصیه می‌شود می‌توان میوه رابه شکل درسته و کامل در اختیار فرزندان قرار داد، چون با خرد شدن میوه و سبزی، از ویتامین‌ها و مواد مغذی در آن کاسته می‌شود، اما اگر دانش آموز تمایلی به خوردن میوه کامل ندارند بهتر است که به شکل خرد شده مصرف کند.


برخی میوه‌ها به ویژه سیب درختی از نظر طب سنتی به عنوان شاخص سلامتی شناخته می‌شود. انار، به، گلابی و انجیر نیز از نظر ارزش غذایی و تقویت کنندگی برای طبع کودکان مناسب هستند و انگور هم به خاطر طبع گرم و تری که دارد برای بچه‌های لاغر بسیار کمک کننده و مناسب است.

برچسب ها: نان ، پنیر ، سبزی ، لقمه ، دانش اموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.