در دیدار سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان با وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، بر عزم جدی دو کشور در توسعه ارتباطات فرهنگی و گردشگری و تشکیل کارگروه‌های ویژه در این حوزه‌ها تأکید شد.

محمد حسین حبیب‌الله‌زاده، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و سید قاسم سیدان‌ناظمی، رایزن فرهنگی کشورمان با محمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه دیدار کردند.

حبیب‌الله‌زاده با اشاره به سوابق ارتباطات بین دو کشور در حوزه‌های مختلف، از اهمیت ارتباطات فرهنگی و گردشگری ایران و ترکیه گفت: حجم قابل توجه گردشگران ایرانی و ترک ما را بر آن می‌دارد که اهتمام بیشتری برای این حوزه قائل باشیم و امکانات رفاهی را در مرز‌های مشترک افزایش دهیم. افزایش گذرگاه‌های مرزی از برنامه‌های ماست.

سفیر کشورمان در ترکیه با اشاره به پیشینه ارتباطات فرهنگی بین دو کشور و شخصیت‌های مشترک فرهنگی و علمی از نامگذاری سال جاری به عنوان سال بزرگداشت مولانا از سوی رئیس جمهور ترکیه استقبال کرد و گفت: با تمام توان خود آماده‌ایم با اعزام گروه‌های هنری در غنی شدن این برنامه‌ها مشارکت داشته باشیم.

او با یادآوری تدوین توافقنامه فرهنگی، علمی، ورزشی و ... بین دو کشور، به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: امیدوارم با پیگیری حضرتعالی از توافقنامه برای امضا در این سفر آماده شوند.

در ادامه این دیدار، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با استقبال از پیشنهادات مطرح شده آمادگی وزارت متبوع خود را برای کار‌های مشترک اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندم با تشکیل دو کارگروه ویژه در حوزه فرهنگی و گردشگری موارد مطرح شده را به صورت جدی پیگیری و در جهت آن‌ها گام‌های عملیاتی برداریم.

محمت نوری ارسوی اظهار کرد: ما چنین کاری را با برخی کشور‌های دیگر هم انجام داده‌ایم و با جمهوری اسلامی ایران هم می‌توانیم این پروژه را پیش ببریم. آماده برگزاری این کارگروه‌ها در ماه آینده هستیم.

او ضمن موافقت با پیشنهاد رایزنی فرهنگی کشورمان برای همراهی ایران در برنامه‌های سال مولانا، از برگزاری همایش بزرگداشت «عبدالباقی گل پینارلی» استقبال و برای حضور در این مراسم اعلام موافقت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار