فرمانده پادگان امام رضای مراغه گفت:شهیدان با یک شناخت عظیم پا به میدان گذاشته بودند، احساسات و تبلیغ پشت این حضور نبود؛ بلکه با شناخت کافی از میدان و برای رضای الهی پای‌کار آمده بودند.

فرمانده پادگان امام رضای مراغه در شورای اداری ملکان گفت:در دوران دفاع مقدس، ملت بزرگ ایران و رزمندگان دلیر اسلام با رهبری امام راحل و توکل بر خداوند و باورداشتن به اعتقادات، انسجام ملی، ایثار و شهامت، نثار مال و جان با یک شناخت عمیق برای رضایت الهی به میدان رزم و کارزار آمدند و در جبهه حق علیه باطل در دشواری‌های جنگ از حریم اسلام و انقلاب صیانت کردند.

امیر سیفی افزود: در دوران دفاع مقدس همه مردم بدون چشم داشت پای‌کار آمده بودند و هر کسی هر چیزی در زندگی داشت بخشی از آن را به جبهه حق علیه باطل تقدیم می‌کرد که این امر نشان‌دهنده انسجام و وحدت واقعی مردم در آن دوران بود.

وی ادامه داد: رمز پیروزی در دوران دفاع مقدس اتکای رزمندگان به ایمان و باور درونی، وحدت و اطاعت‌پذیری بی‌چون و چرا از امام امت بود.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس دوران جبهه دانشگاه بود، عنوان کرد: دوران دفاع مقدس محل خودسازی و خروج انسان‌های وارسته و باتقوا بود که در سخت‌ترین شرایط مقابل دشمنان ایستادند.

فرمانده پادگان امام رضای مراغه در شورای اداری ملکان  خاطرنشان کرد: با بررسی عملیات‌های مختلف در آن زمان متوجه حجم سنگین آتش دشمن می‌شدیم؛ اما رزمندگان ما به خدا ایمان و باور داشتند که همین اراده قوی و باور به خدا همواره سبب موفقیت آن‌ها می‌شد.

امیر سیفی افزود: امروز ما هم اگر به دنبال سرعت گرفتن کارهایمان هستیم باید با فرهنگ قرآنی پیش برویم، چرا که کسی که تسلیم محض فرمان الهی باشد در اوج عزت و آزادگی خواهد بود.

وی گفت: با توجه به اینکه دشمن همواره در صدد ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است اگر با نگاه توحیدی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کار کنیم در همه صحنه‌ها موفق خواهیم شد.

وی افزود: ملت بزرگ ما و رزمندگان اسلام با توکل به خداوند و با تاسی از قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با فرهنگ قرآنی و با نگاه توحیدی توانستند در دوران دفاع مقدس به موفقیت برسند و در شرایط کنونی اگر همان اراده‌های قوی و باور‌های دینی باشد، به آسانی مشکلات مردم و جامعه حل خواهد شد.

فرمانده پادگان امام رضای مراغه ادامه داد: خدمت به مردم با کار و تلاش و کوشش مستمر و تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی میسر بوده، همگان باید خود را در محضر خدا ببینیم.

فرماندار ملکان نیز افزود: در ادوار مختلف از دوران دفاع مقدس گرفته تا امروز شاهد ددمنشی‌های نظام سلطه و سران استکباری برای ضربه‌زدن به ملت و کشور بزرگ ایران هستیم این دشمنی‌ها همچنان ادامه دارد، اما به برکت حمایت‌های الهی، توصیه‌های امام راحل، رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری، خون مطهر شهیدان، عقلانیت و بصیرت ملت و مسوولان مؤمن و انقلابی به دستاورد‌های عظیمی رسیدیم که راهبرد مهم آن مقاومت و پایداری، عزت و استقلال است.

بهمن قائلی بیان کرد: هم اکنون در جنگ ترکیبی دشمنان باید با شناخت و آگاهی به میدان نبرد و کارزار وارد شویم و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دوران دفاع مقدس، تقویت روحیه ایستادگی، ماندن در صحنه، کار و تلاش، حفظ وحدت و همگرایی و انجام خدمات صادقانه بتوانیم با ترفند‌های دشمنان مقابله کنیم.

حجت الاسلام حافظ زمانی امام جمعه ملکان نیز هفته دفاع مقدس را فرصتی ارزشمند برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت دانست وافزود:دوران دفاع مقدس، عرصه تجلیل از رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام، شهیدان، جانبازان و ایثارگرانی است که جانانه از ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی و مرز‌های میهن صیانت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.