رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از راه اندازی مجتمع سوانح و سوختگی بیمارستان بزرگ این شهرستان خبر داد.

علیرضا خسروپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بیماران سوانح سوختگی به دلیل مشکلات و هزینه‌ها نیازمند مراقبت‌های فوق تخصصی هستند که این خدمات در اهواز و اصفهان انجام می‌شد از این رو راه اندازی این مجتمع از سال ۹۲ آغاز شد، ولی به دلایل مختلف بهره برداری نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول می گوید: امسال برای تاسیسات و راه اندازی این مجتمع اعتباراتی گرفته شد، مجوز فوق تخصص جراحی ترمیمی اخذ و تجهیزات و نیروی انسانی نیز برای این مجتمع گرفته شد.

به گفته او نیروی انسانی مجتمع سوانح و سوختگی آموزش‌های لازم را در تهران دیدند، تجهیزات و مابقی تاسیسات نیز تامین شدند و از ۲ هفته پیش بیمار پذیرش می‌کنند.

خسروپناه گفت: اکنون چهار تخت و ۲ اتاق عمل مجتمع سوانح و سوختگی فعال است، ولی در مجموع شامل ۱۴ تخت بستری، چهار تخت آی سی یو، درمانگاه و اورژانس سوختگی است که در مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع راه اندازی شده است.

به گفته او همه بخش‌های مجتمع سوانح و سوختگی دزفول در یک ماه اخیر فعال شده‌اند، در حال حاضر بیماران سوانح سوختگی تا سقف ۳۰ درصد در این مجتمع پذیرش می‌شوند و زمانی که تجربه نیرو‌ها بیشتر شود، سوختگی بالای ۳۰ درصد نیز پذیرش خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بیماران با سوختگی بالای ۳۰ درصد در حال حاضر به اهواز منتقل می‌شوند، حدود ۴۵۰ میلیارد ریال برای راه اندازی مجتمع سوانح و سوختگی هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار