رشد ۷۵ درصدی حجم معاملات تجارت الکترونیکی در ۶ ماه نخست امسال

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از رشد ۷۵ درصدی حجم معاملات تجارت الکترونیکی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد.

امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت:مفهوم سندباکس مفهوم جدیدی است و ساختار برای لگتور‌های فضای نوآوری محسوب می‌شود.

او گفت: سندباکس یا محیط آزمون؛ فضا و محیطی کنترل شده است که در آن کسب وکار‌های جدید طبق شرایط خاصی می‌توانند برای دوره محدودی و با تعداد کاربر محدودی فعالیت کنند.

کلاهدوزان گفت: به بانک مرکزی، سازمان بورس و بیمه مرکزی سند باکس اهدا شد، جلسات و کارگروه‌هایی در این زمینه شکل گرفته است.

کلاهدوزان گفت: کسب و کار‌هایی که مشکل تعارض دارند می‌توانند درخواست خود را ثبت و سپس پس از بررسی به این شرکت‌ها مجوز موقت صادر می‌شود.

او گفت: هدف غایی سندباکس این است که فضایی را برای کسب‌وکار‌ها ایجاد کند که آن‌ها متوجه چالش‌های قانونی در روند کاری‌شان شوند و از این راه نهاد مقررات گذار هم متوجه چالش‌ها شده و در جهت رفع و راه‌حل قانونی آن‌ها راهکار بگذارد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت:ما قطعا به کسب و کار‌های غیر مجاز مجوز داده نمی‌شود و این قانون به کسب و کار‌های دارای مقررات و قانونمند مجوز اعطا می‌کند.

کسب و کارها از طریق سندباکس مجوز دریافت می کنند

کلاهدوزان گفت: دوزه حضور در آزمون بین ۶ ماه تا یکسال خواهد بود و سپس بعداز آن مجوز دائم خواهد گرفت، اولویت اول ما حقوق مصرف کننده است‌

به گفته او، سندباکس فرصت خوبی است که بتوانیم به کسب و کار‌ها فرصت آزمون و خطا بدهیم. به صورت کلی اگر وزارت صمت پایه کار حوزه سندباکس باشد می‌تواند در این مسیر گشایش ایجاد کند، چون دایره فعالیت‌های وزارت صمت گسترده است و با توجه به وسعت و حوزه اختیارات می‌تواند بعضی از مشکلات کسب و کار‌ها را حل کند.

کلاهدوزان گفت: در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در بخش حجم معاملات تجارت الکترونیکی رشد ۷۵ درصدی را شاهد بودیم که البته این بدون در نظر گرفتن معاملات دولتی الکترونیکی است.

برچسب ها: کسب و کار ، وزارت صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار