لایروبی رودخانه مهاباد آغاز شد

شهردار مهاباد گفت: لایروبی رودخانه این شهرستان در مسیر خیابان پلیس و پارک خبرنگار این شهرستان آغاز شده است.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد گفت: در فاز نخست ابتدا، رسوب‌ها و لجن داخل رودخانه با استفاده از یک دستگاه بیل مکانیکی زنجیری و یک دستگاه بلدزر جمع‌آوری و پس از خارج شدن آب از رسوبات، به بیرون از محدوده رودخانه حمل می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده لایروبی و برداشت رسوبات از رودخانه مهاباد تا قبل شروع رهاسازی آب از سد مهاباد تداوم خواهد داشت.

شهردار مهاباد با شاره به اتمام لایروبی رودخانه یرغو مهاباد نیز گفت: لایروبی و تخلیه مسیر رودخانه یرغو مهاباد حد فاصله منطقه سیدآباد تا انتهای خیابان پلیس به طول سه کیلومتر توسط نیرو‌های خدمات شهری با توجه به نزدیک شدن به فصل بارش و جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی انجام شده است.

وی افزود: لایروبی رودخانه «یرغو» نیز با استفاده از ۲ دستگاه بیل مکانیکی و ۶ دستگاه کمپرسی انجام شد و به زودی حجم رسوبات تخلیه شده از این رودخانه پس از نقشه برداری آن مشخص می‌شود.

رستم‌پور گفت: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مهمترین مسائلی است که به هنگام بارش باران می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش داده و از ورود آب به سطح خیابان، مغازه و پیاده‌رو‌ها جلوگیری کند.

شهردار مهاباد در خصوص گلایه برخی شهروندان از بوی بد رودخانه مهاباد نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود سه ماه است که آب از سد مهاباد رهاسازی نشده است و آبی در رودخانه جریان ندارد، آب و رسوبات انباشت شده، بوی بدی ایجاد کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با لایروبی رودخانه و رهاسازی آب سد و جریان پیدا کردن آب، مشکل بوی بد این رودخانه نیز از بین برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.