«واحد خدمات‌دهی ویژه معلولان» در کرمان راه‌اندازی می‌شود

شهردار کرمان، از راه‌اندازی «واحد خدمات‌دهی ویژه معلولان» در شهرداری کرمان به‌ مناسبت روز جهانی معلولان خبر داد.

سعید شعرباف، در دیداری که به‌مناسبت روز جهانی معلولان و به‌همراه مدیر بازرسی شهرداری، با محمدحسین مولا، مدیر انجمن ضایعه نخاعی استان کرمان داشت، گفت: واحد خدمات‌دهی ویژه معلولان برای سهولت در کار افراد دارای معلولیت و کمک به انجام امور آن‌ها در حوزه شهری، در شهرداری کرمان راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این واحد در شهرداری مرکز و در طبقه همکف راه‌اندازی شده است، افزود: از این‌پس، شهروندان دارای معلولیت، تنها با مراجعه به این مرکز، و بدون اینکه نیاز به رفت‌و‌آمد به مناطق دیگر شهرداری داشته باشند، می‌توانند کار‌های خود را در حوزه مناطق پنج‌گانه شهرداری پیگیری کنند و انجام دهند.

شعرباف تصریح کرد: کارکنان این واحد ویژه، درخواست شهروندان دارای معلولیت را ثبت کرده، مدارک‌شان را دریافت می کنند و با پیگیری کار آن‌ها در منطقه مورد نظر، کارشان را انجام می‌دهند.

 

شهردار کرمان بیان داشت: درنهایت، درصورت نیاز، برای امضا و کار‌های احتمالی نهایی، تنها لازم است به همین واحد ویژه در شهرداری مرکز مراجعه می‌کنند.

وی از اختصاص یک شماره تلفن و سامانه تماس مخصوص برای واحد ویژه خدمات‌دهی به معلولان در شهرداری کرمان نیز، خبر داد و تاکید کرد: با این کار، بسیاری از رفت‌و‌آمد‌های غیرلازم معلولان به شهرداری مناطق و شهرداری مرکزی حذف خواهد شد.

 

شعرباف تصریح کرد: اگر هم نیاز به مراجعه و صحبت با هرکدام از مدیران یا مسئولان شهرداری درخصوص پرونده افراد دارای معلولیت باشد، آن‌ها در روز‌ها و ساعاتی که برنامه‌ریزی خواهد شد، برای پاسخگویی، به واحد خدمات‌دهی مراجعه و پرونده شهروندان معلول را بررسی خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه از این به‌بعد افراد دارای معلولیت به‌هیچ‌وجه نیاز به مراجعه به شهرداری‌های مناطق و تحمل سختی‌های رفت‌و‌آمد در این مسیر‌ها را نخواهند داشت، گفت: این مهم، یک اتفاق جدید در استان کرمان است و می‌تواند الگوی ویژه‌ای برای خدمت‌دهی ویژه به معلولان باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این کار در بقیه نهاد‌ها وارگان‌ها نیز انجام شود و گسترش پیدا کند، افزود: تلاش می‌کنیم این واحد در هفته آینده، راه‌اندازی شود.

شهردار کرمان، در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به اتوبوسی که حوزه حمل‌و‌نقل عمومی شهرداری کرمان، در خدمت جامعه معلولان شهر کرمان قرار داده است، گفت: این اتوبوس به‌زودی به‌روزرسانی می‌شود و با تعمیرات اساسی که برای آن برنامه‌ریزی شده، برخی از مشکلات آن، به‌ویژه در هنگام سوار و پیاده‌شدن معلولان، برطرف خواهد شد.

وی از دیگر برنامه‌های شهرداری کرمان، به قدردانی از برخی افراد نمونه جامعه معلولان، نظیر ورزشکاران اشاره و تصریح کرد: قدردانی از معلولان همواره وظیفه ماست و همانند گذشته، انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار