تقدیر ازمادر شهید تورجی زاده + فیلم

جمعی از خادمان مسجد مقدس جمکران صبح امروز به دیدار مادر شهید تورجی زاده رفتند.

در این دیدار خادمان مسجد جمکران از مادر این شهید قدر دانی کردند


محمد رضا تورجی زاده سال ۱۳۴۳ در شهر شهیدان اصفهان به دنیا آمد.


در سال ۶۱ عازم جبهه و در تیپ نجف اشرف به خدمت مشغول شد و در عملیات‌های محرم والفجر‌ها و کربلا‌ها شرکت کرد و پس از عزیمت به جبهه در جمع رزمندگان به مداحی و نوحه سرایی پرداخت و بسیاری از رزمندگان در وصیت نامه‌های خود تقاضا داشتند در مراسم هفته‌ی آن‌ها دعای کمیل بخوانند.
این علاقه و تقاضا‌های رزمندگان بود که باعث شد تورجی زاده هیئت گردان یازهرا را تأسیس کنند که هر دوشنبه در جبهه در محل گردان و در هنگام مرخصی در اصفهان برگزار می‌شد که بعد‌ها به هیئت محبان حضرت زهرا و هیئت رزمندگان اسلام شهر اصفهان تغییر نام داد.


فرماندهان لشکر امام حسین (ع) همیشه مأموریت‌های بسیار سخت و خط شکن را به گردان یازهرا می‌دادند.


تورجی زاده در جبهه بار‌ها مجروح شد و هر بار پیش از بهبودی کامل باز به جبهه عزیمت کرد.


سوم اردیبهشت سال ۶۶، گردان یا زهرا (س) به فرماندهی محمدرضا تورجی زاده وارد عملیات شد. رمز عملیات یا زهرا (س) بود گفته بود: من در عملیاتی شهید می‌شوم که رمز آن یازهرا (س) است. من هم فرمانده گردان هستم.


صبح پنجم اردیبهشت، یکدفعه صدای انفجار خمپاره آمد. گلوله دقیق داخل سنگر فرماندهی خورده بود. فرمانده را از سنگر بیرون آوردند. شکاف عمیقی در پهلوی چپ او و بازوی راست او هم غرق خون بود.

شهید محمدرضا تورجی زاده این مجاهد خستگی ناپذیر در پنجم اردیبهشت سال ۶۶ در ارتفاعات شهر بانه در استان کردستان حین فرماندهی گردان یا زهرا به شهادت رسیدو در گلستان شهدا به خاک سپرده شد.

تقدیر ازمادر شهید تورجی زاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
هدیه بروح شهدا و امام عزیز صلوات...
آخرین اخبار