فشار مطالبه گری برای تامین آب شهرک خوش نشینان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: آب شهرک جوپارستان کرمان تنها با انتقال آب از خلیج فارس به استان، تامین می‌شود.

علیرضا عبدیان درگفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان گفت: درخصوص تامین آب شهرک چوپارستان درشهر جوپار کرمان هیچ قولی داده نشده است.

وی افزود: تعدادی افرادی که در شهرک جوپارستان زمین یا واحدمسکونی دارند درسفرهیئت دولت جمع شده و درخواست تامین آب داشتندکه از سوی خانم کارگر که هم اکنون معاون وزیر نیرو هستند، مشکل شان بررسی شد.

عبدیان با اشاره به اینکه تامین آب این شهرک در شرایط فعلی امکان پذیر نیست، اظهارکرد: متاسفانه بنای اولیه شهرک جوپارستان بدون مطالعات امکان سنجی آب، انجام‌شده و در محدوده این شهرک چاه آب و یا امکان حفرچاه به سبب نبود ذخایر آبی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ قطعه زمین کنار کوه جوپار و در دامنه کوه بنا شده است که برای تامین آب آن باید چاه در دشت جوپار حفر شود و یا از فاصله بیش از ۲۰ کیلومتری با جاه پمپاژی آب را منتقل کنیم.

عبدیان بیان کرد: دراین محدوده چاه‌های آبی شهر کرمان واقع شده و ما عملاً برای شهر کرمان نیز کمبود آب داریم و امکان فشار بیشتر بر چاه‌های تامین آب شهرکرمان را در دشت جوپار نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: باتوجه به اینکه بنای شهرک سال ۷۲ بوده، وزارت نیرو کار را به کارگروه سازگاری با کم آبی استان واگذار کرده است که درجلسه کارگروه باحضور استاندار، پاسخ قطعی و قول تامین آب این شهرک به انتفال آب از خلیج فارس به استان کرمان، موکول شد.

عبدیان با تاکید براینکه برای شهرک جوپارستان ۶۵۰ پروانه صادرشده است، افزود: از این تعداد پروانه ساخت تنها ۳۰۰ واحد ساخت و ساز داشتند و درحال حاضر تنها ۱۰ تا ۱۵ خانوار در شهرک ساکن هستند و مابقی ساکنین کسانی هستند که ایام تعطیل را برای استفاده از هوای تمیز و نیز چشم انداز عالی این منطقه، دراین شهرک خانه دارند.

وی تصریح کرد: این شهرک در دامنه کوه هزار و منطقه خوش آب وهوا واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار