معرفی استان یزد جزو استان‌های دیمزار برای اولین بار

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: ۷هزار هکتار از اراضی قابل کشت در مناطقی با بارندگی بالای ۲۵۰ میلی متر استان به دیمزار‌های کشور اضافه شد.

عباس حاجی حسینی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اقلیم خشک و کویری این  استان گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده در معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی، یزد برای اولین بار جز استان‌های دیمزار کشور معرفی شد.

او  افزود: این موقعیت برای بهره وری بهینه از سطح زیرکشت استان و تولید محصولات استراتژیک فرصت طلایی را به وجود آورده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این طرح گونه‌های مساعد زراعی، گیاهان مقاوم به خشکی با عنایت به ذخایر ژنتیکی استان و گیاهان دارویی مانند آنغوزه، زیره سیاه و سبز، کاپاریس، کاکتوس آپونتیا کشت میشود.

حاجی حسینی ادامه داد:انواع گیاهان علوفه‌ای نظیر خارشتر و اسپرس همچنین دانه‌های روغنی مانند گلرنگ و کاملینا نیز در دیمزار‌های استان کشت می‌شود.

او گفت: در شهرستان‌های خاتم، مهریز، تفت، بهاباد و مروست بالغ بر ۷ هزار هکتار از اراضی قابل کشت با بارندگی بالای ۲۵۰ میلی متر برای تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی به موازات کاهش وابستگی و امنیت غذایی کشور با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال برنامه ریزی و اجرا در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.