استاندار خراسان رضوی از زیرساخت‌های استان ماری ترکمنستان بازدید کرد

هیاتی متشکل از مدیران بخش خصوصی و مسئولان اجرایی به ریاست استاندار خراسان رضوی طی هفته جاری از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های استان ماری ترکمنستان بازدید کردند.

احمد معصومی فر رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی گفت: یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی و بگنج مراد اورازوف، استاندار ماری ترکمنستان در این سفر درباره رفع موانع همکاری‌های تجاری گفتگو کردند.

وی افزود: همچنین در این دیدار‌ها در خصوص توسعه همکاری‌ها در بخش صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل، گردشگری، علمی و بهداشتی درمانی گفتگو و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به یادداشت تفاهم همکاری بین استانی امضا شده در جریان سفر سردار بردی محمد اف، رئیس جمهور ترکمنستان به تهران در خرداد ماه پارسال، بر اجرایی شدن مفاد یادداشت تفاهم و توافقات صورت گرفته تأکید شد.

سفر مسئولان بخش خصوصی و دولتی خراسان رضوی به ماری ترکمنستان از روز سه شنبه هفته جاری آغاز شد و پس از بازدید و انجام گفتگو‌ها در این استان، هیات دولتی امروز پنجشنبه عازم عشق آباد پایتخت ترکمنستان شده است تا ادامه گفتگو‌ها را در پایتخت دنبال کند.

استان یک و نیم میلیون نفری ماری به مرکزیت شهر مرو در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر مرزی سرخس ایران در شمال شرق خراسان رضوی قرار دارد.

شهر مرو دومین شهر پرجمعیت ترکمنستان پس از عشق‌آباد، پایتخت این همسایه شمالی است.

استان ماری علاوه بر این که منطقه‌ای صنعتی در کشور ترکمنستان محسوب می‌شود، مهمترین بخش‌های تاریخی آن کشور شامل مناطق مرو قدیم و مارگوش را در خود جای داده است.

کشور ترکمنستان با حدود هفت میلیون نفر جمعیت در شمال ایران، با استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان مرز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار