در آستانه صدور رای اولیه دادگاه لاهه در خصوص شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل، شرکت هواپیمایی اِل عال اسرائیل از لغو پروازهایش به ژوهانسبورگ خبر داد.

کانال ۱۲ اسرائیل روز جمعه گزارش داد که شرکت هواپیمایی اسرائیلی اِل عال (El Al) با توجه به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در لاهه، مسیر‌های پروازی خود به ژوهانسبورگ، بزرگترین شهر آفریقای جنوبی را از تاریخ ۱ آوریل لغو خواهد کرد.

این در حالی است که انتظار می‌رود دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) امروز جمعه رای اولیه خود را در خصوص شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل به جرم ارتکاب نسل کشی در نوار غزه صادر کند.

انتظار می‌رود دادگاه در حکم اولیه خود به موضوع اصلی نسل کشی در غزه رسیدگی نکند، بلکه تنها امکان اتخاذ تدابیر سریع را تا رسیدگی کامل به پرونده بررسی خواهد کرد، روندی که معمولا چندین سال طول می‌کشد.

در ۱۱ و ۱۲ ژانویه، دادگاه بین المللی دادگستری در لاهه جلسه شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به اتهام نقض کنوانسیون حقوق بشر و نسل کشی کامل در نوار غزه را برگزار کرد.

در یادداشتی ۸۴ صفحه‌ای، وکلای دادگستری از قضات خواستند که به اسرائیل دستور دهند «فوراً عملیات نظامی خود را در غزه متوقف کند» و خاطرنشان کردند که اسرائیل «با خطر مشارکت بیشتر در اقدامات نسل‌کشی مواجه است».

بر اساس آنچه رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند، صدور حکمی از سوی دیوان بین المللی دادگستری علیه اسرائیل، فشار سیاسی بر اسرائیل را افزایش می‌دهد و ناظران انتظار دارند که بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل باشد.

به گزارش جرازلم پست، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، تصمیم امروز لاهه را پیش بینی کرد و با همتای آفریقای جنوبی خود، نالدی پاندور، بر حمایت ایالات متحده از حق اسرائیل برای اطمینان از تکرار نشدن حملات ۷ اکتبر مقاومت فلسطین تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۷:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
به درک !
آخرین اخبار