۱۰۲ هزار باند کیلومتر محور‌های جاده‌ای کشور برف روبی شد

مدیرکل تجهیزات و ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: ۳۱۰ محور روستایی کشور به علت بارش برف و کولاک در نواحی مختلف کشور همچنان مسدود است و طی سه روز گذشته ۱۰۲ هزار باند کیلومتر برف روبی شده است.

غلامعباس  بهرام نیا مدیرکل تجهیزات و ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت:  ۱۰۲ هزار باند کیلومتر برف روبی طی سه روز گذشته در بسیاری از استان‌های کشور انجام شده و ۲۵ هزار تن مصالح  از جمله شن  ونمک در طی این مدت مصرف شده است.

به گفته وی ۵ هزار و ۳۰۰ عوامل راهداری درگیر برف روبی از جاده‌های کشور بودندو ۴ هزار و ۸۶۰ نوع انواع ماشین آلات راهداری در طی این سه روز مشغول به کار بودند.

او بیان کرد: ۳۱۲ خودرو درگیر برف و کولاک بودند که با کمک نیروی‌های سازمان راهداری از برف و کولاک  خارج شدند و ۵۵ عملیات ریزش برداری و برف روبی انجام شده است همچنین ۵۶۹ محور شریانی در ۲۸ استان کشور طی  این سه روز درگیر  بودند که خوشبختانه با کمک نیرو‌های راهداری بازگشایی شدند.

بهرام نیا اظهار کرد: ۳۱۰ محور روستایی مسدود شده است  هنوز بخش زیادی از این محور‌ها مسدود هستند و همکاران راهداری در تلاش برای بازگشایی آن‌ها هستند.

مدیرکل تجهیزات و ماشین آلات سازمان راهداری تاکید کرد:  سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان درگیر برف روبی بوده و محور‌های متصل کننده خراسان رضوی به خراسان شمالی و سمنان در طی این مدت به علت بارش سنگین برف مسدود بودند.

بهرام نیا توضیح داد:  برخی از محور‌ها همچنان به علت برودت هوا ولغزنده بودن مسیر‌ها همچنان مسدود است و مسافران و کاربران جاده‌ای همچنان برای تردد از این محور‌ها حتما از زنجیر چرخ استفاده کرده و از اخرین وضعیت ترافیکی از طریق سامانه ۱۴۱ مطلع شوند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار