۱۰۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات، ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۴۳۷۹ میلیارد تومان بود.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس امروز با کاهش ۱۰۹۰۱ واحدی و ثبت ۰.۵۲ درصد منفی به ۲.۱۰۰.۱۸۰ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۸۸۲ واحدی و ثبت ۰.۱۲ درصد کاهش به ۷۳۶.۶۴۵ واحد رسید.

او افزود: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۴۳۷۹ میلیارد تومان بود. سرانه خرید ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که شاهد خروج ۱۰۵ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: امروز ۳۵ درصد بازار یعنی ۲۷۱ نماد مثبت و ۶۵ درصد بازار یعنی ۴۹۹ نماد کار خود را با منفی به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت انبوه سازی با ۶۷ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت بانک‌ها با ۷۸ میلیارد تومان خروج پول بود.

او افزود: دلسردی معامله گران خرد با توجه به وجود ابهامات اقتصادی و تصمیمات مسئولان در بازار از بین نرفته و با وجود ارزندگی، ترس در بین معاملات دیده می‌شود که این مهم دلیل کلی این روز‌های بازار است. همچنین شاید دلیل منفی امروز را بتوان در کاهش نرخ دلار دید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
دولت بورس رو شدیدا تحت رصد و اشراف اطلاعاتی قرار دهد
سرمایه اندک مردمی که بمنظور سرمایه گذاری ورود کردند
در حال بلعیدن باندهای مافیایی بورسی است
با شگردهای مشخص خرده سهام ها رو می‌بلعند،
بنظرم با این شیوه اگه قرار نیست از سوی دولت سرمایه اندک خرده سهامیها محافظت بشه و قمارباران بورسی اون رو ببلعند
لطف کنند همه کارگزاری ها بحالت تعلیق درآیند
آنچه که در مدت اندک ورود به این عرصه متوجه شدم لابی و تبانی اکثریت کارگزاری ها مقابل دولت و ضربه به منافع عمومی است،
لطفا ورود سربازان گمنام،،
آخرین اخبار