وزیر راه و شهرسازی:

در برابر تخلف شرکت های هواپیمایی تا پای لغو مجوز ایستاده ایم

وزیر راه وشهرسازی گفت: در برابر تخلف و گران فروشی ایرلاین ها تا پای لغو مجوز ایستاده ایم و اجازه تخلف نخواهیم داد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از پروژه‌های فرودگاهی کشور گفت: بلیت به عنوان رابطه میان مردم و بخش خدماتی فرودگاهی و هوایی است و زمانی که  مردم از شما بلیت می خرند، باید پشتیبانی کامل از شرکت های هواپیمایی صورت گیرد .

به گفته وی، شرکت های هواپیمایی سوخت را با لیتری ۶۰۰ تومان که حتی ارزان تر از سوخت یارانه ای  است، تحویل می گیرند بنابراین باید شرکت های هواپیمایی به اصول و قراردادها  پایند باشند.

او گفت: در حال حاضر در هیئت دولت قیمت  سوخت را تغییر نمی دهند و  همان طور که در پروازهای خارجی دست ایرلاین ها را باز گذاشته ایم در پروازهای داخلی هم اختیاراتی را گذاشته ایم و امسال هم افزایش قیمت را انجام داده ایم بنابراین من هم آخر ایستاده ام و اجازه هیچ تخلفی و یا تغییر قیمتی را به شرکت های هواپیمایی نمی دهیم.

بذرپاش اظهارکرد: به وزیر راه وشهرسازی مجوز تاسیس ده ها ایرلاین داده شده است و در حال حاضر روند ورود هواپیما به کشور سهل شده است‌، بنابراین باید ایرلاین ها به تمامی اصول پایبند باشند.

وی افزود: طرح توسعه فرودگاه امام هم نیز انجام شده است و ایرلاین ها باید به تمامی  قوانین و اصول پایند باشند و باید احترام به مسافران را در اولویت خود قرار دهند و اگر تاخیر و یا لغو پروازی صورت گرفت از مسافران عذرخواهی کنند.

او گفت: ما محکوم به توسعه هستیم و مشکل ما ناترازی در  عرضه و تقاضا است‌که باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود و باید در توسعه ناوگان اتفاقات خوبی  انجام شود.

بذرپاش با بیان اینکه به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اختیارات کامل داده ایم  که  اگر شرکت های هواپیمایی  برای واردات تجهيزات نیازی به منابع مالی داشته باشند در قالب تهاتر به آن‌ها  ارائه دهیم گفت: شرکت های هواپیمایی خودشان بیایند وسط هر مجوز و یا تصویبی لازم باشد را انجام می دهیم و این اقدام  در صدر اولویت های ما است .

او گفت:  حقوق پرسنل حتما باید اصلاح شود و اختیارات کامل را در این زمینه به مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور داده شده است. 

بذرپاش با بیان اینکه در دوره‌ای که من فعالیت می کنم اجازه ساخت فرودگاه های کوچک  را نمی دهم گفت: اما در حال حاضر  فرودگاه ها ساخته شده و ما موظف به ارائه خدمات به آن ها هستیم.

او تاکید کرد: توسعه فرودگاه مهرآباد در دستور کار است و در این زمینه  با فرمانده ارتش و گمرک  مذاکرات زیادی شده  و موافقت های اولیه و اصولی انجام شده است و اعلام کرده ایم هرجا و در هر نقطه ای که نیاز به تهاتر اراضی است آن را ارائه کنیم. طرح توسعه فرودگاه مهرآباد را نیاز داریم، چرا که ضرورت پایتخت تهران است.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار