معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان گفت: امام حسین (ع) متعلق به همه انسان‌های آزاده و عدالت‌جو است و تمامی انسان‌های عالم با هر مذهبی برای این امام بزرگوار احترام قائل هستند.

 نرگس طالبی  بیان کرد: روز سوم شعبان روز ولادت باسعادت سرور سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) است، روز باعظمت و بزرگی است که در این روز شخصیتی متولد می‌شود که قبل از میلادشان خبر تولدشان توسط جبرئیل به پیامبر (ص) داده شده است.
 
 وی افزود: طبق روایات وقتی امام حسین (ع) به دنیا آمدند هزاران فرشته خدمت رسول‌الله (ص) آمدند و میلاد این فرزند را تبریک و تهنیت گفتند، سوم شعبان میلاد نوری است که از اصحاب کسا است و از حاضران در مباهله و روز ولادت سرور جوانان بهشت است، روز ولادت انسانی که مصداق کامل خلیفه الله است و بقا اسلام به حرکت و قیام ایشان است.
 
 معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: جبرئیل قبل از ولادت امام حسین (ع) خبر تولد این فرزند را به پیامبر اکرم (ص) می‌دهند، در فضیلت مقام والای این امام بزرگوار همین بس که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است» و این سخن اشاره به ظرفیت و جایگاه والای انسان‌سازی آن حضرت دارد.
 
 وی ادامه داد: ولادت امام حسین (ع) زمینه‌ساز تحولاتی است، تحولی که پیش از عاشورا نمود آن کاملاً مشهود و باعث یک نهضت عظیم فرهنگی شده است، نهضتی که آثار مادی و معنوی را به همراه داشت و حرکتی سرنوشت‌ساز، تاریخ‌ساز و عزت‌آفرین که باعث احیا اسلام شده است.
 
 طالبی اظهار کرد: تداوم و بقا اسلام به‌واسطه امام حسین (ع) رقم خورد و آثار این تحولات، دگرگونی قلب‌ها و احیا اسلام و عزت آفرینی است که انقلاب اسلامی با الگوبرداری از قیام عاشورا، کارکرد اسلام را به بهترین شکل منصه ظهور رسانید.
 
 وی گفت: در وجود مطهر امام حسین (ع) نوری است که دل هر عاشقی را حتی غیرمسلمان را شیفته خود می‌کند که نشان‌دهنده این است که امام حسین (ع) متعلق به همه انسان‌های آزاده و عدالت‌جو است و تمامی انسان‌های عالم با هر مذهبی برای این امام بزرگوار احترام قائل هستند.
 
 طالبی در پایان با اشاره به نام‌گذاری ولادت باسعادت امام حسین (ع) به‌عنوان روز پاسدار بیان کرد: پاسدار به معنای نگهبان و مراقب است و پاسداران کسانی هستند که در شرایط حساس همچون دژی استوار در مقابل ظلم می‌ایستند و در راه حفظ حق و حقیقت جان خود را فدا می‌کنند همان کاری که امام حسین (ع) انجام دادند و این تشابه عملکرد باعث شد تا روز تولد ایشان به‌عنوان روز پاسدار تعیین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار