اعتراض بن غفیر به سفر رئیس موساد به کشور‌های مختلف

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این رژیم برای آزادی اسرای خود نباید گدایی کند بلکه باید فشار بیشتری به حماس بیاورد.

ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخی رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم در شرایط جنگی است، به همین دلیل باید با استفاده از سیاست دست قوی به آرامش برگردد.

براساس گزارش النشره، او در ادامه افزود: نیازی به اعزام دیوید بارنیا، رئیس موساد برای گدایی در پایتخت‌های جهان نیست و باید فشار‌ها را برای بازگرداندن اسرا افزایش دهیم.

پیش از این بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجازه نداد که رئیس موساد برای شرکت در مذاکرات تبادل اسرا به مصر برود. نتانیاهو مدعی است تا زمانی که حماس به خواسته‌های خود در مورد تعداد اسرای فلسطینی که قرار است در آزای اسرای صهیونیستی آزاد شوند، پایبند بماند، بازگشت بارنیا به مذاکرات هیچ فایده‌ای ندارد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که جنبش حماس خواستار آزادی زندانیانی است که تا روز امضای توافق بازداشت شده‌اند. با وجود امتناع سران رژیم صهیونیستی از پذیرش شرط حماس، شهرک‌نشینان صهیونیست و خانواده‌ی اسرای آنان به کابینه این رژیم فشار می‌آوردند تا با حماس به توافقی دست یابد. در همین راستا شهرک‌نشینان صهیونیست بارها مقابل خانه نتانیاهو تظاهرات کرده و خواستار آزادی اسرای خود شدند.

از سویی دیگر بیل برنز، رئیس سازمان سیا آمریکا برای پیگیری آزادی اسیران و انجام مذاکراتی در این زمینه، امروز سه‌شنبه ‌ به قاهره پایتخت مصر سفر خواهد کرد. چندی پیش فاش شد که دولت آمریکا با کابینه صهیونیستی در خصوص برخی از مسائل از جمله آزادی اسرا به اختلاف خورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار