مدیرعامل هواپیمایی هما گفت: تعمیرات هواپیمای خارجی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار انجام شده و تا به امروز ۳۵۰ دستگاه هواپیما اورهال سنگین شده است.

 شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز خودبا بیان  اینکه توسعه و تامین ناوگان اولویت کاری بوده است،   گفت: خروجی عملکرد به کاهش تاخیر، کاهش ابطال پرواز‌ها و افزایش رضایت مردم شده است.

او با بیان اینکه طی یکسال اخیر ۱۵۰۰ فقره وام ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه به کارکنان پرداخت شده است، اضافه کرد: یکی از موضوعات جدی در ایران ایر، جوان گرایی بوده که حتما این مقوله را همچنان پیگیری خواهیم کرد.  

فرزادی پور در ادامه با اشاره به اینکه تا یکماه آینده اورژانس هوایی توسط  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران راه اندازی می‌شود، گفت: امروز عمدتا این کار توسط پرواز‌های چارتر انجام می‌شود که به عنوان مثال انتقال یک بیمار از زاهدان به تهران ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای انتقال یک بیمار ۶ صندلی در هواپیما باز می‌شود، افزود: باید در رابطه با انقال بیماران اورژانسی اطلاع رسانی لازم انجام شود.

فرزادی پور با اشاره به اینکه حدود یکسال ۳۵ تا ۴۰ درصد تاخیرات ایران ایر مربوط به تجهیزات فرودگاهی بود، اظهار کرد: با وجود تنگنای مالی ۹ دستگاه ارکاندیشن را با هزینه ۹۰ میلیارد تومان خریداری کردیم.

او گفت: اورهال ۳۵۰ دستگاه زمین گیر شده را انجام داده ایم. به همین دلیل در زمان حاضر ۵ تا ۶ درصد از تاخیرات پروازی مربوط به تجهیزات است.

وی  با اشاره به اینکه معاونت خدمات فرودگاهی به ۱۱ شرکت خارجی و ۱۰ شرکت داخلی سرویس دهی می‌کند، افزود: امروز کمترین چالش را با مسافران به واسطه اصلاح پاسخگویی در فرودگاه‌ها داریم.  

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه طی ۹ ماه گذشته ۲۵ موتور هواپیما تعویض شده است، اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود امسال ۵ فروند هواپیمای ATR وارد چرخه شود که به دلیل مشکل پیش آمده برای تامین قطعه احتمالا با تاخیر دو ماهه این هدف‌گذاری محقق خواهد شد.

فرزادی پور با اشاره به اینکه  تعمیر موتور و هواپیما‌های خارجی توسط  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  انجام می‌شود گفت: در سال گذشته  ۷۵۳ هزار و ۷۴۶ نفر جابه جا شده است  و این رقم حدود ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

او گفت: در ۹ ماه امسال ۲۴۳ هزار و ۳۸۶ نفر مسافر خارجی جابجا شده که نسبت به کل سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین از جابجایی ۸۷۵۳۰ نفر در حج تمتع جابجا شده که نسبت به سال گذشته حدود دو برابر رشد داشته است، افزود: در اربعین امسال نیز ۴۹۳۴۹ نفر جابجایی مسافر داشته‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
هواپیمای خارجی روسی نبودند ؟
Germany
پایشگر
۰۱:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
overhaul = بازآماد ، بازآمایی
airline = خط هوایی
اورژانسی = فوریتی
motor = پیشرانه ، رانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
دماون گرم
Iran (Islamic Republic of)
دارا شاد
۲۳:۴۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
واقعا خجالت نمی کشید ، فقط ادعا ،به کشورهای قطر امارات ،عربستان نگاه کنید آیا جمعیت کل این سه کشور نصف ایران هم میشود ،هر کدام چند فروند هواپیمای فعال دارند ،چند فروند از هواپیماهایشان زمین گیر شدند ،فبول کنید توانایی شرکت های هواپیمایی داخلی 30درصد یک شرکت هواپیمایی قطر که در حال سرویس دادن هستند رو دارید ،هر وقت از کنار فرودگاه امام خمینی رد میشیم ،
چند فروند هواپیمای غیر فعال دیده میشه ،روتون که میشه یبارکی بگین شرکت های بویینگ و ایرباس از شما مشاوره می‌گیرند و هواپیماهای تولیدیشان با نظارت و تعیید و.... شما داره تولید میشه
Germany
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
میشه بفرمایید اگربا کشور سازنده ارتباطی نداشته باشید چطوری خواهید توانست هواپیمای مسافری را تعمیر بفرمائید ؟!

اصلا چرا مردم ما نباید سوارهواپیمای نو و با کیفیت نشوند و از سفرشون بجای تحمل استرس لذت ببرند ؟!!
چون شماها با دنیا لجبازی می کنید؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
می شه بپرسم ساعنها تاخیر در پروازها بخاطر چی هست؟غیر از اینکه هواپیما نیاز به تعمیر و اورهال ضروری در لحظه پیدا کرده است؟ می شه اینگونه تحلیل کنیم که ایرلاین های داخلی نعمیرات هواپیماهای ایرلاین های خارجی رو در الویت هواپیماهای داخلی قرار می دهند واصلا وقت و جان مردم خودمون واسه اشون اهمیت نداره. در هرصورت تناقضی هست با نمی تونند و فقط ادعا می کنند و یا اگر توانایی دارند علت اینهمه تاخیر و گیر و گرفتاری چیست؟ صحت و سقم موضوع رو از باشگاه خبرنگاران خواهشمندیم که طی گزارشی اطلاع رسانی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
اگر چنین امکاناتی داریم چرا این همه هواپیمای زمین گیر در فرودگاه ها هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
امیدوارم با استخدام و آموزش جوانان برای تعمیر و نگهداری هواپیماها بعلاوه با بازار یابی خو ب بتوان صنعت تعمیر ونگهداری هواپیما را گسترش داد ضمن اینکه هواپیما های خودی را نیز بات سرویس دهی خوب و نظافت(متاسفانه ازربابت نظافت هواپیماها بسیار عقب هستیم) درست مسافرین را راضی نگهدارین
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۷:۱۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
شرکت هواپیمایی هما خوبه یه ذره به فکر نیروهای بازنشسته اش هم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
دمتون گرم گرم گرم خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
تو تمام دنیا بروز ترین امکاناتو استفاده میکنن تو این مال عصر قجرو دارن هی اتوش میکش استفاده میکنن اونم با چه قیمتهایی چرا ما باید با تموم دنیا فرق کنیم
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۵:۲۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
وجود شما مهندسان خاری است در چشم وطن فروشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
باید چند تا اف ۴ رو بعنوان یدک کش بذارن تا اگه هواپیماها تو هوا چیزیشون شد بکسل کنن بیارن زمین بنشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
آفرین به این فکر بکر سالار کار دیگری هم میشه کرد شما بری رو ابرها تعمیرگاه بزنی هواپیما مشکل پیدا کرد بیاد اونجا تعمیرش کنی
آخرین اخبار