ساماندهی حدود ۴ هزار معتاد متجاهر در تبریز

رئیس هیات مدیره موسسه خیریه نجات سبز آذربایجان که تولیت مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد تبریز را بر عهده گرفته است، از ساماندهی حدود ۴ هزار معتاد متجاهر این کلانشهر از طریق پذیرش آنان در این مرکز خبر داد.

محمدعلی نصرتی قبل از ظهر امروز گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۹۵۸ معتاد متجاهر برای سیر مراحل درمان در مرکز ماده ۱۶ تبریز پذیرش شده اند که ۴۷ درصد آن‌ها با شکایت خانواده‌ها و ۵۳ درصد با دستگیری پلیس، به این مرکز انتقال پیدا کرده اند.

وی افزود: ۳۱ درصد از معتادان پذیرش شده در مرکز ماده ۱۶ تبریز طی سال جاری به شیشه، ۳۳ درصد به مرفین، ۲۷ درصد به شیشه و مرفین و ۹ درصد به حشیش و یا گل اعتیاد داشته اند.

به گفته وی، ۳۸ درصد از معتادانِ در حال درمان در این مرکز، شاغل و ۵۲ درصد بیکار هستند و ۱۰ درصدِ دیگر نیز به تحصیل اشتغال داشته و محصل اند.

رئیس هیات مدیرۀ خیریۀ مسئولِ مرکز ماده ۱۶ تبریز ادامه داد: ۲۷ درصد از پذیرش شدگان در مرکز ماده ۱۶ تبریز متاهل و ۶۴ درصد مجرد هستند و مابقی، متارکه کرده اند.

نصرتی همچنین عنوان کرد: ۷۷ درصدِ معتادانِ متجاهرِ تحت درمان در مرکز ماده ۱۶ تبریز، تحصیلاتِ زیر دیپلم، ۶ درصد دیپلم و ۲ درصد لیسانس و به بالاتر دارند.

وی گفت: در هشت ماهۀ منتهی به زمان حاضر و بر اساس نتایج پیمایش تلفنی از ۲۶۷۰ خانواده، مشخص شد که ۲۹ درصد از معتادان گیرندۀ خدمات درمانی در مراکز ماده ۱۵ (ترک اعتیاد اختیاری) و ۱۶ (ترک اعتیاد اجباری) آذربایجان شرقی، در حالت پاکی ماندگار هستند که دستاورد ارزشمندی به حساب می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار