نروژ محدودیت ورود گردشگران روسی را تشدید می‌کند

وزارت امور خارجه نروژ در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین محدودیت ویزا علیه شهروندان روس را تشدید کرد.

وزارت امور خارجه نروژ امروز پنجشنبه اعلام کرد که در واکنش به عملیات نظامی مسکو در اوکراین، ورود شهروندان روس به این کشور را برای هر چیزی غیر از سفر ضروری ممنوع کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «شهروندان روسی که هدف آنها گردشگری و سایر سفر‌های غیر ضروری است، پس از ورود به نروژ با ممانعت مواجه خواهند شد. این محدودیت مشمول کسانی که ویزا‌هایشان توسط نروژ قبل از محدودیت روادید در بهار ۲۰۲۲ صادر شده نیز می شود».

این وزارتخانه اضافه کرد که در موارد خاص، استثنا‌هایی اعطا می‌شود، به‌عنوان مثال برای دیدار با خانواده نزدیک (والدین، همسران، افراد مشترک و فرزندان) مقیم نروژ و برای شهروندان روسی که در نروژ یا سایر کشور‌های عضو شینگن کار یا تحصیل خواهند کرد. 

با آغاز جنگ روسیه و اوکراین برخی از کشور‌های اروپایی و متحدان بلوک غرب محدودیت‌های ویزا علیه شهروندان روس اعمال کردند. درآن زمان فنلاند و استونی از دیگر اعضای اتحادیه اروپا خواستند که صدور ویزای توریستی برای شهروندان روسیه را در پاسخ به جنگ روسیه علیه اوکراین متوقف کنند. این در حالی بود که همه کشور‌های اروپایی در این خصوص یک نظر نبودند. فرانسه و آلمان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار