لغو روادید ورود گردشگران ایرانی به تونس

براساس اعلام سفارت تونس در تهران، ایرانیانی که دارای گذرنامه عادی هستند، از روادید ورود به این کشور برای گردشگری به مدت حداکثر ۱۵ روز معاف می‌شوند.

سفارت جمهوری تونس در تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بر اساس جلسه هیأت دولت که در تاریخ ۲۳ می ۲۰۲۴ به ریاست نخست وزیر تونس تشکیل شد، مقرر شد در چارچوب اصل عمل متقابل، از تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ (امروز) ایرانیانی که دارای گذرنامه عادی هستند، از روادید ورود به کشور تونس به منظور گردشگری به مدت حداکثر ۱۵ روز، هر ۱۸۰ روز یکبار و به شرط ارائه رزرو تایید شده هتل و بلیط رفت و برگشت، معاف شوند.

ایران از بهمن ماه سال گذشته (۱۴۰۲) دریافت روادید برای اتباع تونس برای سفر به ایران را لغو کرده بود. علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه در این باره اعلام کرده بود که اتباع ۲۸ کشور که به قصد گردشگری به ایران سفر می‌کنند از ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ برای سفر به ایران نیازی به روادید ندارند و می‌توانند صرفا با تهیه بلیط به ایران سفر کنند.

 براساس اعلام بیکدلی ۲۸ کشور شامل عربستان، قطر، امارات عربی متحده، بحرین، کویت، ازبکستان، قرقیزستان، تونس، کوبا، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج، برونئی، برزیل، مکزیک، پرو، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین، بلاروس و هندوستان (هوایی) هستند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار