نرخ عوارض ابر‌پروژه آزادراه کشور هنوز تعیین نشده است

مدیرعامل شرکت ساخت، احداث و نگهداری آزادراه شیراز _ اصفهان گفت: ۶ قطعه از ۸ قطعه بزرگترین پروژه آزادراه کشور به بهره‌برداری رسیده است.

رضا محمدیان مدیرعامل شرکت ساخت، احداث و نگهداری آزادراه شیراز _ اصفهان در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه   آزاد راه  شیراز _ اصفهان به دو قسمت تقسیم شده که یک قسمت آن از شیراز تا ایزدخواست و قسمت دیگر آن از ایزدخواست تا اصفهان است گفت: عملیات اجرایی آزادراه شیراز - ایزدخواست به طول ۲۲۵ کیلومتر در ۷ قطعه برنامه‌ریزی شد که قطعات یک، دو و سه آن به طول ۱۰۷ کیلومتر حدفاصل شهرهای سده تا ایزدخواست از مناطق سد ایزدخواست، کوه مروارید، روستای خسرو شیرین و رودخانه سفید می‌گذرد.

وی تاکید کرد: قطعات چهار، پنج، شش و هفت به طول ۱۱۸ کیلومتر حدفاصل شهرهای سده تا شیراز از مناطق تنگ براق، دشت کامفیروز، تنگ بستانک و تنگ خیاره گذشته و به بزرگراه شیراز - سپیدان متصل می‌شود.

محمدیان بیان کرد: ۶ قطعه از ۸ قطعه آزادراه شیراز _ اصفهان ساخته و به بهره برداری رسیده است گفت: قطعه ۷ که زمینه ساز اتصال آزادراه به بزرگراه شیراز _ سپیدان مراحل اولیه آن که‌ ایجاد کارگاه است تکمیل و نیروها در آن مستقر شده است.

وی با بیان اینکه سهم وزارت راه وشهرسازی در این پروژه حدود ۷۰ درصد  است گفت: سهم پیمانکاران در این پروژه حدود ۳۰ درصد است ، در صورتی که دولت سهم آورده خود را بیاورد، ظرف سه تا ۴ماه آینده زیر بار ترافیکی می رود.

او بیان کرد: برای تکمیل قطعه ۷ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار منابع مالی لازم است که تا به امروز پیمانکاران سهم ۳۰ درصدی خود که‌ ۸۰۰ میلیارد تومان است را پرداخت کرده و دولت هم ۳۰ میلیارد تومان تا به امروز تزریق کرده است.

او توضیح داد: قطعه ۷ آزاد راه اصفهان - شیراز ( اتصال آزاد راه به بزرگراه شیراز_ سپیدان)، را انجام می دهد همچنين آزاد راه به بزرگراه شیراز -  اصفهان از طریق شهر صدرا و از طریق شهر لوپیی را امکان پذیر می‌کند.

محمدیان افزود: طول قطعه ۷ ،۱۴ کیلومتر است و در طرح اولیه ساخت بزرگترین پروژه آزاد راهی کشور ۱۳۶ میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت را داشته ایم و میزان تلفات جاده ای هم تقریبا به صفر رسیده به طوری که در نوروز تنها یک نفر کشته در آزادراه شیراز - اصفهان داشته ایم.

او بیان کرد: هنوز نرخ عوارضی در آزادراه شیراز-  اصفهان توسط وزیر راه وشهرسازی مشخص نشده و تردد از این ۶قطعه رایگان است در صورتی که میانگین عوارضی که برای هر قطعه در نظر گرفته ایم حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار پیش بینی کرده ایم. ۷ سال دیگر بهسازی آسفالت خواهیم داشت بنابراین نیازمند تامین مالی لازم در این بخش خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت، احداث و نگهداری آزادراه شیراز _ اصفهان بیان کرد: آزادراه ارزش اولیه ۳۰ هزار میلیارد تومانی دارد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: آزاد راه ، عوارضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
یکی ازکارهای خوب احداث بزرگ راه هامیباشد.?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
آزاد راه‌ خرم آباد پل زال عوارض پیکان وانت و پراید وانت ۶۲۰۰۰ هزلر‌ تومان است که ماشین سواری چندین میلیاردی که وزن آن از وانت پیکان و پراید پیکان با بار بیشتر است ۳۲۰۰۰تومان عوارض می‌دهد وانت کار برد عمومی دارد ولی آن منافع شخصی است
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۲۰:۱۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
از نظر بنده با این همه درآمدی که از جنوب به کشور سرازیر می شود وبخش بزرگی از فارس وکل استان بوشهر و بندرعباس درآمدش در استیصال تهرانی ها و اصفهانی ها و سرمایه داران کل کشور هست هیچ احدی حق ندارد برای این آزاد راه عوارضی بزند یا نرخی تعیین کند عوارض این آزاد راه باید از شرکتهای درآمد زا و پتروشیمی ها و شرکتهای نفت و گاز پرداخت شود وزارت راه با آن همه درآمد و سرمایه ی ملی که به دست می آورد کیسه دوختید برای جیب ملت انصافأ دیگه این کارتون آخر پررویی نمایندگان فارس بوشهر و بندرعباس وقسمتی از خوزستان وکهگلویه وحتی اصفهان در خواب تشریف دارند که برای مردم محروم این منطقه تصمیمات شرم آور گرفته میشه لطفأ انتشار بدهید تا مردم نسبت به این موضوع باخبر باشند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
هر قطعه سی تا چهل هزار تومان عوارض قرار باشه پرداخت بشه نزدیک سیصد هزار تومان عوارض میشه مگه کرایه شیراز اصفهان چنده که شما قراره دویست و پنجاه تا سیصد هزار تومان فقط عوارض از مردم دریافت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
باید بیست ساله پولش برگرده
آخرین اخبار