تأکیدات امام راحل بر جایگاه مردم و مستضعفین، باید چراغ راه مسئولان باشد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بیان کرد که تأکیدات امام بزرگوار بر جایگاه مردم و مستضعفین، باید چراغ راه مسئولان و کارگزاران باشد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بیان کرد: در آستانه سی و پنجمین سالروز فراق بزرگ پرچمدار رسالت‌های الهی در قرن طغیان جاهلیت مدرن بر عقل وحیانی هستیم، امام بزرگواری که با قیام خود، یکه تازی شیطان در تسخیر روح بشری و انفکاک دین و معنویت از جوامع انسانی را پایان داد و با تبیین پیوند‌های دین و سیاست، مجدِد اسلام ناب شد.

بیانیه حاکیست: شخصیتی عظیم و سرآمد که درعلوم مختلف اسلامی کم نظیر بود و با ترویج معارف عمیق اسلام ناب محمدی شهد شیرین معرفت و بصیرت را در عمق جان مستضعفان جهان ریخت.

در بخش دیگری از این بیانیه بیانیه آمده‌است: انقلاب اسلامی ایران که در همراهی مردم با شعار‌های اسلام خواهانه به پیروزی رسید؛ فقط یک نام را بر بلندای خود در اهتزاز دارد و آن نام آیت الله العظمی روح الله موسوی خمینی است. بر آن عبدصالح و مطیع تکالیف الهی و پیرو مکتب ثقلین درود می‌فرستیم.

در این بیانیه آمده‌است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت نام و یاد امام راحل عظیم الشأن (ره) بر معرفی، تکریم و تعظیم آن شخصیت تاریخ ساز تأکید می‌کند و اعلام می‌دارد: گرچه تاریخ نمی‌تواند عظمت شخصیت و بزرگی اقدام امام بزرگوار را نادیده بگیرد و انکار کند؛ اما شناساندن آن رهبر الهی و ترویج اندیشه و مکتب او یک وظیفه همگانی و یک عمل صالح است. هنوز مردم ما و حتی برخی از نخبگان علم و اندیشه نیز به حقیقت عظمت امام خمینی به شایستگی دست نیافته‌اند و این مهم می‌طلبد در معرفی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به معاصرین و آیندگان بیش از پیش گام برداریم.

بیانیه حاکیست: حدوث انقلاب اسلامی در پیروی مردم از اندیشه‌های الهی آن مرد بزرگ بود و امروز بقاء و گسترش انقلاب اسلامی نیز معطوف به استمرار و استحکام در مسیر اوست. حوزه‌های علمیه در این مسئله نقشی مضاعف دارند و نباید بگذارند امام و انقلاب امام به تحریف و انحراف کشانده شود.

در این بیانیه تاکید شده‌است: امروز بهترین مفسر راه و اندیشه امام (قدس سره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) هستند و سلوک در راه و اندیشه او سلوک در مسیر امام خمینی است. عظمت امروز انقلاب اسلامی به همه ثابت کرده است که امام خامنه‌ای عزیز، مفسری امین بر اندیشه‌های امام بزرگوار هستند و انقلابی ماندن و در خط امام بودن جز در پایبندی به ولایت ایشان محقق نخواهد شد و جدا شدن از خط ولایت، پایانی جز انحراف و سقوط نخواهد داشت.

بیانیه ادامه یافته‌است: امام در کنار باور عمیق به هدایت و نصرت الهی بر قدرتِ همراهی مردم نیز ایمان داشتند. تأکیدات مکرر و صادقانه امام بزرگوار بر جایگاه مردم و مستضعفین، باید چراغ راه مسئولان و کارگزاران باشد و حق امت امام را در بهره‌مندی از اقتصاد سالم، فرهنگ ایرانی و اسلامی و عدالت، بر اساس مردمداری و تکریم مردم با نهایت توجه و خاکساری ادا کنند.

در این بیانیه آمده‌است: هر کس در مسیر امام و مکتب فکری او گام برداشت به سعادت و عزت رسید. شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت در عمل به وصایای امام خمینی در مردمداری و خدمت‌رسانی، پیشگام بودند. اکنون آنان چراغ راه ما هستند و باید راه را با آنان شناخت و در مسیر خدمت رسانی به این الگو‌ها اقتدا کرد. یاد شهیدان راه اسلام به ویژه شهیدان قیام خونین پانزدهم خرداد را گرامی می‌داریم و از خداوند متعال علو درجات و حشر با امام عزیز را برای آنان مسئلت داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار