ناتو در حال آماده سازی طرحی برای انتقال نیرو از آمریکا به اروپاست

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد سران ناتو درحال آماده سازی کریدوری هستند تا نیرو‌های آمریکایی را از طریق آن به اروپا اعزام کنند.

روزنامه انگلیسی تلگراف به نقل از منابع خود گزارش داد که ناتو در حال آماده سازی طرحی برای انتقال نیرو‌های مسلح از آمریکا به اروپا در صورت وقوع جنگ با روسیه است.

براساس گزارش آر تی، این روزنامه افزود: ناتو در تلاش است تا چندین کریدور زمینی ایجاد کند تا در صورت وقوع یک جنگ زمینی بزرگ با روسیه در اروپا، به سرعت سربازان و خودرو‌های زرهی را از آمریکا به خطوط مقدم انتقال دهد.

یکی از منابع به این روزنامه انگلیسی توضیح داد که یگان‌های ارتش آمریکا قرار است در یکی از پنج بندر از پیش تعیین شده پیاده تا بعداً از طریق مسیر‌های لجستیکی آماده شده، به مناطق مورد نیاز منتقل شوند.

بر اساس اطلاعات تلگراف، ناتو قصد دارد نیرو‌های آمریکایی را در هلند پیاده کند تا بوسیله راه آهن از طریق آلمان به لهستان منتقل شوند. این ائتلاف همچنین می‌خواهد از بنادر نروژ، ایتالیا، یونان، ترکیه، سوئد، فنلاند و کشور‌های بالتیک استفاده کند.

تلگراف تأیید کرد که نیرو‌های آمریکایی قادر خواهند بود در داخل کریدور‌های حمل و نقلی که ایجاد شده است، بدون محدودیت‌هایی که معمولاً اعمال می‌شود، حرکت کنند.

در همین راستا ژنرال الکساندر سولفرانک، رئیس فرماندهی پشتیبانی و لجستیک مشترک ناتو، به روزنامه گفت که تجربه عملیات رزمی در اوکراین نشان داده است که پایگاه‌های لجستیکی بزرگ، مانند عراق و افغانستان، در حال حاضر دیگر به موقع نیستند. زیرا در صورت درگیری آنها به سرعت از بین می‌روند. به گفته وی، طرح جدید با در نظر گرفتن این خطرات تهیه شده و شامل ایجاد زنجیره‌های حمل و نقل پایدار است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با تاکر کارلسون، روزنامه نگار آمریکایی تأیید کرد که این کشور قصد حمله به کشور‌های ناتو را ندارد، زیرا هیچ ضرورت یا منفعتی از انجام این کار وجود ندارد.

پوتین خاطرنشان کرد که سیاستمداران غربی به طور مرتب مردم خود را با تهدید جعلی روسیه می‌ترسانند تا توجه را از مشکلات داخلی منحرف کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار