سفر امپراتور ژاپن به انگلیس

طبق اعلام جلسه هیئت وزیران ژاپن، ناروهیتو، امپراتور ژاپن و همسرش ملکه ماساکو در پایان ماه ژوئن از انگلیس بازدید خواهند کرد.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه این کشور منتشر شد، گفت: اعلیحضرت امپراتور و شهبانو به عنوان میهمانان دولتی از انگلیس دیدن خواهند کرد. ژاپن از دیرباز روابط نزدیک و دوستانه با انگلیس و همچنین روابط سنتی نزدیک بین خانواده امپراتوری و خاندان سلطنتی داشته است. تأیید می‌کنیم که این روابط در آینده بیشتر تقویت خواهد شد.

بر اساس برنامه این بازدید، ناروهیتو و ماساکو از ۲۲ ژوئن به مدت ۸ روز در انگلیس خواهند ماند. پادشاه چارلز سوم پادشاه انگلیس در ۲۵ ژوئن از امپراتور و همسرش در کاخ باکینگهام پذیرایی خواهد کرد. در ۲۸ ژوئن، آنها از دانشگاه آکسفورد، جایی که در آن تحصیل کرده اند، بازدید خواهند کرد.

سفر ناروهیتو و ماساکو به انگلیس در ابتدا برای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده بود و قرار بود اولین سفر خارجی پس از به تخت نشستن آنها در ماه مه ۲۰۱۹ باشد، اما به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاد.

امپراتور ناروهیتو و همسرش قبلاً در سپتامبر ۲۰۲۲، زمانی که در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم شرکت کردند، از انگلیس دیدن کرده بودند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
بهترین شغل دنیا: امپراطور ژاپن!
خدایا نمیشد من را امپراطور ژاپن بدنیا میاوردی ؟ از صبح تا شب از بس مجبورم کلاج و ترمز بگیرم شبها تو خواب کف پاهام تیر میکشه!
آخرین اخبار