مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی از برگزاری بیش از ۶۴ برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

 بابایی گفت: تعداد ۷۸ هزار و ۲۲۵ نفر در سال ۱۴۰۱ در کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی عضو بودند که در حال حاضر به ۱۶۷ هزار و ۴۰۱ نفر رسیده است.

وی گفت:امسال اعضای فعال کتابخانه‌های آذربایجان شرقی ۱۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد دو کتابخانه سیار در تبریز، یک کتابخانه سیار در جلفا و یک کتابخانه سیار در شبستر وجود دارد افزود: پیشنهاد اعطای حق انتفاع مینی‌بوس‌های بدون کارکرد را به شهرداری داده‌ایم تا پنجمین کتابخانه سیار نیز در شهر جدید سهند راه اندازی شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۸۰ هزار و ۷۲۶ جلد کتاب امانت داده شده که اکنون با افزایش ۲۶۸ درصدی به تعداد دو میلیون و ۱۳۹ هزار جلد رسید.

بابایی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ مساحت کتابخانه‌های عمومی استان ۸۶ هزار و ۱۶۳ مترمربع بود که با افزایش شش درصدی در ط امسال به ۹۱ هزار و ۳۵۴ مترمربع رسید گفت: طی امسال اهدای کتاب مردم به کتابخانه‌های استان ۳۷ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بعد از آموزش و پرورش دارای گستردگی زیادی در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه صرفا محل امانت کتاب نیست افزود: بیش از ۶۴ برنامه فرهنگی در تمام کتابخانه‌های استان در حال حاضر برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: چهار طرح کودک کتابخوان، کتابیاران، خانواده کتابخوان و کتابخانه خانه دوم سالمندان در استان اجرا می‌شود که ابتکار استان ما بوده و برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.