تأمین بخشی از نیاز کتابخانه‌های خراسان جنوبی از نمایشگاه کتاب تهران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: به منظور تأمین نیاز اعضای کتابخانه‌های استان، بیش از ۶۰۰ نسخه کتاب از نمایشگاه کتاب تهران خریداری شده است.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: خرید ۶۲۲ نسخه کتاب برای کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انجام شده که شامل کتاب‌های کودک، رمان و کمک درسی  است.

او با بیان اینکه بسیاری از اعضا از کمبود منابع در کتابخانه‌های عمومی گله‌مند هستند، افزود: از طریق سامانه‌ها و کتابداران متخصص استان، فهرست علاقه مندی و کتاب‌های مورد نیاز تهیه می‌شود و در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

حاجی افزود: فهرست علاقه‌مندی‌های اعضا از سوی کارشناس منابع اداره کل بررسی شده و در نهایت فهرست جامع تهیه و برای خرید کتاب اقدام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به حجم بالای تقاضاها، تصریح کرد: اولویت ما در تجهیز کتابخانه ها، حوزه‌های پرمخاطب و نیازمندی اعضای کتابخانه‌های عمومی بر اساس میزان امانت و عضویت آنها است.

او گفت: ۶۰ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی را کودکان و نوجوان تشکیل می‌دهند، بنابراین بخش عمده‌ای از منابع خریداری شده به این گروه سنی اختصاص دارد.

به گفته حاجی با توجه به نزدیک شدن به ایام تعطیلات تابستانی خرید رمان‌های پرمخاطب از ناشرین معتبر در ردیف دوم خرید‌ها بوده و در نهایت کتب کمک درسی مورد نیاز اعضا خریداری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.