واحد‌های غیرفعال شهرک‌های صنعتی به ۱۲ درصد رسید

معاون وزیر صمت و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گفت: طی سال گذشته واحد‌های متوقف ۱۷ درصد بود ولی این عدد به ۱۲ درصد رسیده است.

مقیمی معاون وزیر صمت در نشست خبری دهه تولید و تجارت  با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت صمت از یکم تا دهم تیرماه گفت: امسال با رویکرد جهش تولید برنامه های مختلفی در دهه اول تیرماه با رویدادهای متنوعی برگزار می شود.

او تصریح کرد: تمامی برنامه های فوق بر اساس نامگذاری سال از سوی رهبری است. همچنین بسته خادم الرضا در این ایام به یاد ریاست جمهوری رونمایی خواهد شد. در ۳ سال گذشته  واحدهای غیرفعال ۱۷ درصد بود که امروز این واحدها به ۱۲ درصد رسیده است.

به گفته مقیمی، در سال گذشته ۲۸۰۰ واحد صنعتی به شهرک های صنعتی افزوده شد.

معاون وزیر صمت در خصوص احداث شهرک‌های صنعتی بین المللی گفت: همچنین ساخت شهرک های صنعتی با کشورهای دیگر در دستور کار است و در این زمینه طرح هايی با کشور عراق  و در استان های مختلف خواهیم داشت.

او بیان کرد: تامین برق شهرک های صنعتی با توجه به شرایط کشور محدودیت هایی دارند. در واقع از مجموع ۵۴ هزار واحد صنعتی که در شهرک‌ها مستقر هستند ۶ هزار و ۸۵۰ واحد غیرفعال هستند. سالانه بین ۲۸۰۰ تا ۳ هزار واحد به شهرک‌ها افزوده می‌شود. همچنین ۱۰۰ مگاوات دیگر هم در چند هفته گذشته در شهرک های صنعتی تولید و تحویل شبکه برق کشور می شود.

معاون وزیر صمت بیان کرد: برخی از واحدهای شهرک های ما بالای ۱ مگاوات برق نیاز دارند که این واحدها شناسایی شدند که بتوانند در بخش تولید برق  خودشان سرمایه گذاری کنند. میزان محدودیت های برق در شهرک های صنعتی هفته ای یک روز است. ما برنامه ای برای قطعی برق از یک به دو روز نداریم، میزان کسری برق شهرک های صنعتی سال گذشته ۵۰۰ مگاوات بود برای امسال هم قرار است همانند سال گذشته باشد.

به گفته معاون وزیر صمت، ۱۹۰۰ واحد صنعتی هم امسال احیا خواهند شد.

خبرنگار: رضا زارع 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار