سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: پوشش‌های گیاهی همه ساله با گرم شدن و خشکی هوا دچار آتش سوزی می‌شود که متاسفانه بیشتر این حوادث نیز ناشی از عوامل انسانی است.

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: بارش‌های بهاری همواره باعث بهبود کیفی مراتع و پوشش‌های گیاهی می‌شود، اما با گرم شدن هوا بخش وسیعی از عرصه‌های طبیعی شاهد وقوع آتش سوزی‌های گسترده‌ای است که به دلیل پرتاب یک ته سیگار در مراتع و رهاسازی آشغال‌ها و ظروف شیشه‌ای صورت می‌گیرد و مهار آن شاید به ساعت ها، روز‌ها و حتی هفته‌ها بیانجامد.

ململی ادامه داد: سوزاندن ته مانده محصولات کشاورزی نیز می‌تواند یکی دیگر از عوامل مهمی باشد که به شیوع آتش سوزی در محیط زیست مناطق مختلف این استان دامن می‌زند.

به گفته این مسئول، کوچکترین سهل‌انگاری اعم از روشن کردن آتش در دل طبیعت یا رها کردن شیشه و بطری‌های آب معدنی در عرصه‌های منابع طبیعی، باغات و اراضی کشاورزی می‌تواند منجر به خسارت‌های عظیم مادی و یا حتی جانی شود.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین بیان کرد: از شهروندان و به خصوص مسافران درخواست داریم تا با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و آغاز گرما درک متقابلی از این موضوع داشته باشند که خشک شدن علوفه‌ها در مزارع، دشت‌ها و جنگل‌ها تنها با یک جرقه کوچک و اهمال آنها می‌تواند بخش عظیمی از عرصه‌های طبیعی را به نابودی بکشاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار