نظرات دانش‌آموزان درباره امتحانات نهایی

دانش‌آموزان نظرات متفاوتی نسبت به طراحی سوالات درس‌های مختلف و همچنین شیوه برگزاری امتحانات در جامعه و شبکه‌های مجازی عنوان می‌کنند که در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

آزمون‌های نهایی خرداد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه بر اساس اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش قرار بود از ۳۰ اردیبهشت آغاز شود، اما پس از چند روز تاخیر، از روز پنجم خرداد با حضور حدود ۲ میلیون داوطلب کلید خورد و برای پایه دهم و دوازهم تا پایان خرداد و پایه یازدهم تا چهارم تیر ادامه دارد.

دو علت موجب تاخیر در آغاز به موقع امتحانات نهایی شد، اول اینکه داوطلبان با مشکل فنی در سایت برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مواجه شدند که این مساله نگرانی بسیاری از والدین و دانش‌آموزان را به همراه داشت.

هر چند که در این خصوص آموزش و پرورش میز‌هایی را برای ارائه کارت‌های ورود به جلسه در هر منطقه برقرار کرد، اما این روند هم نتوانست پاسخگوی تمامی دانش آموزان باشد که در نهایت آموزش و پرورش اعلام کرد به دلیل این مشکل فنی، برگزاری ۲ امتحان اول دانش‌آموزان به آخر امتحانات موکول شده است.

در این میان به دلیل شهادت آیت‌الله رئیسی در روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت و اعلام عزای عمومی و حضور دانش‌آموزان در مراسم عزاداری، برگزاری امتحانات نهایی بار دیگر به تاخیر افتاد و به ۵ خرداد موکول شد.

آموزش و پرورش به دلیل جابه‌جایی در زمان برگزاری امتحانات، برنامه جدیدی را تنظیم کرد و در اختیار دانش‌آموزان قرار داد و در نهایت دانش‌آموزان از روز شنبه ۵ خرداد در حوزه‌های امتحانی حاضر شدند.

امسال امتحانات سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه و دروس ریاضی و علوم پایه ششم و علوم، ریاضی و فارسی پایه نهم متوسطه به صورت نهایی برگزار شد.

امتحانات نهایی خردادماه با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری امسال از حساسیت بیشتری برخوردار است. از این رو آموزش و پرورش پیشتر عنوان کرده بود که به منظور آمادگی بیشتر دانش آموزان به ویژه پایه‌های دهم و یازدهم که برای نخستین بار امتحان نهایی خواهند داشت، از نوروز ۱۴۰۳ فرصت‌هایی برای آمادگی دانش آموزان مهیا کرده به گونه‌ای که آشنایی دانش آموزان با طراحی سوالات انجام شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

آشنایی دانش‌آموزان با سوالات امتحانات نهایی یک امر ضروری است چراکه بیشتر داوطلبان سال گذشته مدعی بودند که سوالات بسیار دشوار و حتی خارج از کتاب درسی طراحی شده بود.

همچنین مواردی مانند ایجاد کانال‌های تلگرامی با عنوان «افشای سوالات امتحانات نهایی» و همچنین افشای سوالات پس از آغاز امتحانات و در زمان برگزاری آزمون از جمله مواردی است که ترس از تقلب سایرین را در دل دانش‌آموزان می‌اندازد و این در صورتی است که امسال آموزش و پرورش اعلام کرده که با همکاری پلیس فتا با این موارد برخورد می‌شود.

دانش‌آموزان از جزئیات برگزاری آزمون‌ها می‌گویند

اکنون نیمی از زمان برگزاری امتحانات گذشته است و دانش‌آموزان نظرات متفاوتی نسبت به طراحی سوالات درس‌های مختلف و همچنین شیوه برگزاری امتحانات در جامعه و شبکه‌های مجازی عنوان می‌کنند که در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

یکی از دانش‌آموزان کلاس یازدهم رشته انسانی مدرسه نمونه دولتی فرهنگ درباره طراحی سوالات به ایرنا گفت: سطح سوالات در دروس مختلف متوسط بود، اما سوالات درس علوم و فنون به شدت دشوار، زمان‌بر و حتی اشعار وزنی خارج از کتاب درسی بود.

وی افزود: سوالات درس دین و زندگی بسیار ساده بود و این باعث دلگرمی شد.

یکی دیگر از دانش‌آموزان پایه یازدهم رشته انسانی به نمایندگی از چند همکلاسی دیگر خود گفت: اشعار درس علوم و فنون خارج از کتاب درسی و به شدت دشوار بود. زمان هم برای این امتحان بسیار کم بود، ما باید وزن اشعاری که تا به حال نشنیده‌ایم را پیدا می‌کردیم، همه گیج شده بودیم.

وی افزود: فکر می‌کردم که از این درس نمره خوبی به دست آورم، اما پس از حضور در جلسه امتحان کمی دلزده شدم و هنوز فکرم در این درس و نمره‌اش گیر کرده است.

وی درباره شیوه برگزاری آزمون‌ها گفت: مشکل خاصی در این میان وجود ندارد، اما در مواردی دانش‌آموزان دیرتر به حوزه امتحانی می‌رسند، اما در‌های حوزه به روی آنها بسته می‌شود و آنها هم مدام در می‌زنند که این موضوع تمرکز ما را به هم می‌زند.

این دانش‌آموز ادامه داد: سر و صدا‌های این چنینی به شدت باعث استرس در دانش آموزانی می‌شود که در جلسه آزمون حضور دارند چراکه اصلا نمی‌توانیم روی سوالات تمرکز کنیم.

یکی دیگر از دانش‌آموزان پایه دوازدهم رشته انسانی گفت: سوالات نسبت به آنچه که معلم در کلاس درس می‌دهد، تحلیلی و دشوارتر است. من سوالات سال گذشته را دیده بودم که بسیار سخت بود بنابراین امسال حتی پاورقی و زیرنویس عکس‌ها را هم حفظ کرده بودم.

وی افزود: در کل امتحانات سطح متوسطی برایم داشت، امیدوارم بقیه امتحانات هم به همین رویه بگذرد و نتایج مناسبی به دست آورم.

این دانش‌آموز همچنین عنوان کرد:، اما یک موضوع باعث نگرانی من و دوستانم شده است و آن اینکه سوالات امتحانی پس از برگزاری آزمون در فضای مجازی پخش می‌شود. درست است که این افشا پس از امتحان انجام شده، اما خیلی واضح است که همان شخصی که می‌تواند سوال را به خارج از حوزه امتحانی بفرستد، به همان صورت هم می‌تواند پاسخ‌ها را دریافت کند و این تقلب است.

وی ادامه داد: اگر هم که طراحان یا مسئولان حوزه سوالات را حین برگزاری آزمون در فضای مجازی می‌گذارند، فقط باعث ترس ما از تقلب سایرین می‌شود و بهتر است که آموزش و پرورش جلوی این کار را بگیرد.

یکی دیگر از دانش‌آموزان پایه دوازدهم رشته ریاضی هم گفت: سوالات فیزیک به شدت دشوار بود، اما بقیه درس‌ها متوسط بود.

وی افزود: همچنین اینکه امسال ساعت برگزاری آزمون خیلی زود است، دانش‌آموزان بسیاری پشت در‌های بسته می‌مانند که سروصدا می‌کنند و در نهایت تمرکز ما بهم می‌خورد.

یکی دیگر از دانش‌آموزان پایه دوازدهم تجربی گفت: امتحانات سطح متوسطی دارد، درس دین و زندگی آسان بود، اما زیست کمی دشوار و مفهومی بود امیدوارم که شیوه تصحیح سوالات به گونه‌ای باشد که نمره خوبی به دست آورم.

این دانش آموز ادامه داد: نحوه رفتار مراقبان هم خوب است و در حوزه‌ای که من هستم آرامش برقرار است.

یکی دیگر از دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی عنوان کرد: امتحانات سطح خوبی دارد. من همه کتاب را به خوبی خوانده‌ام و فکر می‌کنم نمره خوبی هم به دست آورم.

برگزاری امتحانات کشوری پایه‌های نهم و ششم چگونه بود؟

درس‌های علوم و ریاضی پایه ششم هم امسال به صورت سراسری برگزار شد، براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، سوالات در سطح کشوری طراحی شده و برای تمام دانش‌آموزان پایه ششم مشابه است، اما تصحیح اوراق توسط معلمان خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

در امتحانات هماهنگ منطقه‌ای نیز سوالات دروس توسط منطقه آموزش و پرورش مربوطه طراحی می‌شود و برای دانش‌آموزان پایه ششم همان منطقه یکسان است، اما تصحیح اوراق باز هم توسط معلمان خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

همچنین درس‌های علوم تجربی، فارسی و ریاضی پایه نهم متوسطه هم به صورت کشوری برگزار شده که در این میان برخی از پایه نهمی‌ها نسبت به طراحی سوالات درس علوم اعتراض داشتند که این موضوع خبری شد و وزارت آموزش و پرورش نسبت به این موضوع پاسخ داد.

این دانش آموزان معتقدند که برخی سوالات درس علوم پایه نهم خارج از کتاب درسی و برای دانش آموزان دشوار بوده است که محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: سوالات آزمون هماهنگ کشوری درس علوم پایه نهم، خارج از مطالب کتاب درسی نبوده است.

وی افزود: گروه‌های آموزشی سوالات را بررسی خواهند کرد و اگر اشکالی در سوالات باشد، در راهنمای تصحیح ذکر می‌کنند.

تجربیات دانش‌آموزان سال‌های قبل از امتحانات نهایی

در نهایت تجربه دانش‌آموزان سال‌های گذشته نشان می‌دهد که داوطلبان برای موفقیت در آزمون نهایی باید کتاب‌های درسی خود را دقیق و کامل مطالعه کنند. به این منظور همه محتوای کتاب درسی از جمله متن‌ها، فعالیت‌ها، تصاویر، سوالات، آزمایش‌ها، نمودار‌ها و تمرین‌ها را باید به خوبی یاد بگیرند، به‌طوری که مطمئن شوند همه مفاهیم موجود در کتاب درسی را درک کرده‌اند و پاسخ سوالات و مسائل طرح شده در کتاب درسی را به‌درستی یادگرفته‌اند.

درب حوزه آزمون نیم ساعت قبل از شروع آزمون بسته خواهد شد و شرکت‌کنندگان باید پیش از آن در مدرسه حضور داشته باشند یا تدبیری برای تاخیر این افراد در نظر گرفته شود تا استرسی به دانش‌آموزان حاضر در جلسه وارد نشود.

حفظ آرامش، مطالعه پیوسته در طول سال تحصیلی، تغذیه مناسب قبل و حین برگزاری امتحانات، فراهم کردن فضای آرام در منزل، همراهی مدیران و معلمان مدارس در هدایت دانش آموزان به سمت روش‌های درست مطالعه بخش دیگری از مواردی است که می‌تواند اضطراب ناشی از آزمون نهایی را کاهش دهد تا دانش آموزان بتوانند حدنصاب نمره را برای ورود به کنکور و دانشگاه‌ها کسب کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
به نظرم عمومی برگرده با شرایطی در کنکور امسال و سال بعد به چند دلیل
۱.تقلب در حوزه‌های نهایی و راحت تر بودن شرایط تقلب نسبت به کنکور و اهمیت ندادن برخی مراقب که دیده می‌شود و در یک حوزه ۲۰ الی ۳۰ نفر تقلب میکنن و دیده میشن
۲.ترمیم معدل فقط شرایطش برای کنکور خوبه ولی برای دیپلم ۱۴۰۲ به بعد تاثیر نداره و همین خرداد به عنوان نمره معدلته
۳.فشار بیشتر به دانش آموزان نسبت به درس هایی که هیچ موقع تو کنکور نبودن مثل جغرافیای ایران، انسان و محیط زیست و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
سوالات زبان یازدهم خیلی خیلی سخت بود مخصوصا اون قسمت شنیداری که اصلا صدای بلند گو تو سالن پیچیده بود تو رو خدا ی فکری برای زبان بکنید
Iran (Islamic Republic of)
زرمجو
۱۱:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
این امتحان نهایی برای دوره دوم دبیرستان فقط برای دورس عمومی باید برگزار می‌شد چون این دروس برای کنکور حذف شده
کلا این روش برگزاری امتحان نهايي کلا عادلانه نیست.از هر لحاظ
چه توریستهای بدون وجدان کاری اکثر دبیران زیرا کلا دانش آموز خودش بلید دنبال یادگیری مثل دانشجو باید باشد که دستاورد این نظام آموزشی است.
از طرفی هم عده زیادی هم در این امتحانات تقلب وخرید سوالات بهر نحوی دارند.
بهر حال اجرای عدالت آموزشي در این طرح تقربیا به صفر می‌رسد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
هر چی میرن درستش کنن بدتر دیگه نابودش می کنند الان یه نفر وسط امتحان نهایی مریض بشه چه خاکی به سرش بکنه غیبت موجه مساوی است با صفر و کلا دیگه تمام....اون شخصی که این طرح با این شکل داد همون قدر استرس و بدبختی که ما کشیدیم ۳ برابر سرش بیاد انشالله
Iran (Islamic Republic of)
م عابدینی
۰۳:۲۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
دانش آموزان دوازدهم ریاضی هنوز آزمون فیزیک ندادند
چرا الکی می نویسید
پس کل مقاله خالی بندی بود
Iran (Islamic Republic of)
آرمین محسنی نژاد
۰۰:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
تمام مشکلات کشور ما به خاطر شیوه آموزش بد هست به خاطر این هست که دانش آموز درسی را حفظ می کند و امتحان می دهد و نمره خوب میگیرد و بعد از امتحان یک ساعت بعد همه چیز یادش می دهد بعد ما توقع داریم کشور پیشرفت کند این از امتحانات نهایی که بیشتر سوالاتش مسخره هست لاقل ترمیم معدل رو زود تر برگذار کنید تا دانش آموز بد بخت ایرانی بتواند این آزمون را بدهد و خود را از بد بختی نجات دهد تا بتواند برای کشوری که دزد و بی سواد دارند بهش آسیب می زنند حفظ کنیم
Iran (Islamic Republic of)
Melina
۲۳:۵۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
همه درسا میشه گفت تا الان قابل قبول بود اما زبان واقعا سخت سخت بود
Iran (Islamic Republic of)
Saa
۱۸:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
این طرح معدل خیلی استرس به بچه ها وارد میکنه و با روان آنها و خانواده ها بازی میکنه..لطفا برید نظام آموزشی دنیا رو نگاه کنید و مطالعه کنید و از اونها تقلید کنید.این آموزش پرورش از بن مشکل داره..مگه استرس و اضطراب تا چه حدی..اون از اول امتحانا و استرس نداشتن و دریافت نکردن کارت..اون از حوزه بندی و فاصله دور حوزه و خونه ها واون از وقت کم امتحانا که تا دو روز قبل از دریافت کارت تازه بعضیا داشتن ثبت نام میکردن به خاطر مشکلات سایت..لطفا تجدید نظر کنید
Iran (Islamic Republic of)
سلطانی
۱۵:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
ای کاش نوشتن اینجا اثر داشت تا می‌گفتیم در آینده با این دوره نوجوانی پراسترس قراره جامعه چطور شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خدا ازتون نگذره ، خدا خودش بدبختتون کنه با این سوال طرح کردنتون ، چرا سوالات و این همه سخت میدین ، دستت بشکنه با این سوال دادنتون
Iran (Islamic Republic of)
خیلی خیلی سختن امتحان نهایی های دهم ??
۰۱:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خیلی خیلی سختن امتحان نهایی های دهم ??
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۰:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
بسیار خوب
سطح سوالات متوسط رو به بالا
با یه بار خواندن کامل میشه جواب داد
تشکر میکنم از همتون به خاطر این طرحی که دادین
Iran (Islamic Republic of)
نوجوان کنکوری وامتحان نهایی
۰۰:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
سلام
سوالات امتحان نهایی وکنکور میلیاردی خرید وفروش میشه بدبخت جوانان با استعداد کاملا متضرر ونامید هستن درس خوبشان دیگر به درد نمیخوره ونمیونن به پولدارها که سوال می‌خرن برسند خدالعنت بکنه اونایی که خیانت میکنن سوالات میفوشن ومسئولان هم بیخیال هستن ونظارت نمیکنن و خودشون ارزون سوال می‌خرن ومیفروشن خدا از ازتون نگذره ولعنتتون بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
واقعا سوالات زبان انگلیسی وعلوم وفنون یازدهم خیلی سخت بود یه کم انصاف هم خوبه ،گناه که نکردیم ،با این طرح مزخرف معدل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
سلام به نظر من امتحان شنیداری انگلیسی باید برداشت چون برای یه دانش آموز معمولی مشکل است بشنود و جواب بدهد.
در ضمن باید به فکر سلامتی دانش آموزان هم باشیم چون برای امتحانات پی در پی استرس زیادی به آنها وارد می شود.
وقت کافی استرس را کم می کند.
به نظر من هر دانش آموزی باید یک روز بعد از هر امتحانی استراحت کند بعد درس بعدی را شروع کند.
Iran (Islamic Republic of)
صدف
۲۳:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
متاسفم برای این نظام آموزشی کشور که به جای برقراری آرامش روحی دانش آموزان وسط امتحانات نهایی درصد منتشر میکنه و انتخاب رشته فرهنگیان بعد امتحانات در حد فراتر از کتاب به خصوص در مورد زبان و ادبیات طرح میشه تا عملا جنگ روانی علیه دانش آموزان شکل بگیره خب چرا صراحتا اعلام نمی‌کنید که رشته های تاپ فقط منحصر به گروه خیلی خاص از افراده و یه دانش آموز در مناطق ۲ و ۳ منطقه محروم نمیتونه به حتی گرفتن مدرک دیپلم فکر کنه چه برسه به قبولی در رشته تاپ و دانشگاه مورد علاقه اش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
من تا امروز معدلم زیر ۱۹ نشده ولی با این وضع معدلم خیلی بشه ۱۸ میشه خدا باعث و بانیشو لعنت کنه با آینده هممون دارن بازی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
ای کاش مثل کشور های دیگه کنکور نباشه جوونها بیچاره شدن از بس استرس کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
امیدوارم تک تک این بلاهایی که سرما اوردید سر خودتون و خانوادهاتون بیاد امیدوارم هیچ وقت از زندگیتون خیر نبینید این ارزوی روز و شبمه
Iran (Islamic Republic of)
Nnnn
۱۸:۲۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
از این سخت تر دیگه نبود ؟ که بزارید بابا شما کی هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
خدا لعنت کنه باعث وبانی این طرح سوالات دشوار ، تعداد زیاد مثلا زبان ۴۰ سوال علوم وفنون ۴۰ سوال ،فارسی همینطور زمان کم
طراحی سوالات با آنچه که معلم سرکلاس درس داده اصلا مطابقت نداره اول یه کلاس توجیهی برا معلماتون میزاشتن تا الان دانش آموزان اینقد درگیر امتحانات مزخرفتون نشن بچه ها دیگه اصلا کشش ندارن در واقع روحیه ای براشون نمونده
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز
۱۲:۲۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
من یه دانش آموز دوازدهمیم و واقعا اگر اعصاب وروان دانش آموز براتون مهمه این طرحو بردارین
Iran (Islamic Republic of)
فرانک
۱۹:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
واقعا کسی کت سوالات زبان یازدهم را در اورده چقدربی وجدان هستش وقت کم با این حجم از سوالاتی که باید روش فکر کنن بالانره خدایی هم هست بد تاوان پس میدید
United States of America
علی
۱۵:۲۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
خدا لعنتتون کنه
United States of America
مژده
۱۱:۳۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
تو را خدا این استرس را بردارید کنکور یک مرحله ای کنید بخدا بچه ها دیوانه کردین کاش لااقل پاسخنامه ریز نمی‌دادید این اصلا عدالت نیست. و نمیتوانید بنیه علمی دانش آموز را با حفظ کردن کتاب بسنجید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
درس فیزیک دهم تجربی واقعا سخت بوده ..خیلی خیلی ! لطفا پیگیر باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
واقعا در حق ما ظلم شد و مثل موش آزمایشگاهی هر کاری رو با ما کردن
Iran (Islamic Republic of)
خیلی امتحانات سخت هستن
۱۶:۳۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
خیلی امتحانات سخت هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
سوال های قبل از برگزاری ازمون و در حین برگزاری اعلام میشند خیلی از مراکز برگزاری ازمون های مجهز نیستن و دانش اموزان از لوازم الکترونیک از قبیل خودکار هوشمند عینک هوشمند و ساعت هوشمند استفاده میکنند و....
منبع در امد زیادی ک برگزاری این امتحانات برای مافیا هست از جمله فروش کتاب های کمک درسی برای نهایی و فیلم های اموزشی و.... سبب شده ک این تقلب گسترده اصلا ب چشم نیاد و خیانت بزرگی در حق دانش اموزان صورت بگیره
ما فقد خواهان عدالت اموزشی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
واقعا شورشو در آوردن
از استرس نه خواب داریم نه خوراک
هر چی امتحان می‌دیم تموم نمیشه
برای هر امتحان باید 100کیلو متر باید برم و بیام
این چه عدالتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
خدا ازتون نگذره با این طرح معدل ونمره بچه ها رو بدبخت کردید خدا سرگردونتون کنه اینقدر بچه هارو اذیت می کنید نمیدونن نهایی بخونن یا کنکور این خرتو خر چیه خیر نبینید هرکسی اینو تایید کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
واقعا خدا لعنت کنه بچه ها چه گناهی کردن موش ازمایشگاهی شدن
United States of America
Ghazal
۰۷:۴۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
خدا باعث و بانی طرحو لعنت کنه ، مثل اینکه یک ماه مدام کنکور داری ، بله سطح سوالات متوسط هست اما تکلیف استرسی که برای هرآزمون به ما تحمیل میشه چیه ، چرا باید درسی مثل محیط یا تاریخ با اون حجم نهایی باشه ، اینکه هدف این به اصطلاح عدالت آموزشی چیه واقعا خدا میدونه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۲۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
عوضش درسهای عمومی سه سال دبیرستان با اون همه حجم که همراه با اختصاصی ها تو یک روز کنکور باید میدادی حذف میشه . مطمئن باش استرس امتحانات نهایی از کنکور خیلی خیلی کمتره
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۰۴:۵۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
بنده که هم امتحان نهایی هم کنکور اردیبهشت دادم متوجه شدم استرس امتحان نهایی بدتر از کنکوره به قول معروف درد یه بار شیون یه بار زجر کش شدیم تو امتحانات نهایی خدا ترازایی که خواهند دادو بخیر کنه...‌