تداوم بارش‌ها در نواحی غربی کشور تا پایان هفته

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش‌ها در نواحی غربی کشور تا پایان هفته تداوم خواهد داشت.

 

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  امشب در مناطقی از  نواحی غربی کشور شاهد بارش باران و رگبار پراکنده هستیم گفت: در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، زنجان، گیلان، قزوین، ارتفاعات تهران و البرز، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد با گردوخاک و تگرگ همراه است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها، رگبار و رعدوبرق برای فردا در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، قم، غرب و جنوب اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان و نیمه غربی مازندران تداوم دارد گفت: قم، اصفهان و فارس رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی دارند.

ضیائیان  بیان کرد: از امشب تا پایان هفته بارش ها در  سراسر کشور به ویژه در نواحی غربی کشور تداوم دارد.

وی توضیح داد: از امروز تا سه‌شنبه در برخی نقاط از شمال‌غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب‌شرق و مرکز، وزش باد و گردوخاک پیش بینی شده است.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی اظهار کرد: آب‌های خلیج‌فارس امروز و فردا متلاطم است. تهران نیز امروز رگبار، رعدوبرق پراکنده و گاهی وزش باد را شاهد خواهد بود.

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور در روزهای دوشنبه ۲۱ خرداد و سه‌شنبه ۲۲ خردادماه خبرداد و گفت: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، وقوع گردوخاک در برخی نقاط و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

او گفت: از آثار این بارش‌ها می‌توان به‌ احتمال جاری‌شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی اشاره کرد.

وی افزود:در نتیجه به احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع توصیه می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار