از هر ۱۰ سیاهپوست بزرگسالی که در آمریکا مورد نظرسنجی قرار گرفتند، ۶ نفر معتقد بودند که سازوکار این کشور علیه سیاهپوستان فعالیت می‌کند.

مطالعه‌ای بر روی برخی از تئوری‌ها نشان داد که اکثر سیاهپوستان آمریکایی معتقدند که به طور منظم یا گاه به گاه مورد تبعیض نژادی قرار گرفته‌اند که بر دیدگاه آنها نسبت به نهاد‌های آمریکایی مانند پلیس، سیستم سیاسی و رسانه‌ها تأثیر می‌گذارد.

براساس گزارش العربیه، مطالعه‌ای که روز دوشنبه توسط مرکز تحقیقاتی پیو منتشر شد، تاکید می‌کند که نشانه‌هایی وجود دارد که مشخص می‌کند چرا سیاهپوستان آمریکایی ممکن است نسبت به نهادهای دولتی در آمریکا دید بدی داشته باشند. این مطالعه تاکید کرد که به دلیل سابقه مستند آمریکا در سیاست‌های نژادپرستانه، جوامع سیاهپوست در این کشور را به شدت تحت تاثیر هستند.

مرکز تحقیقاتی پیو تاکید کرد باور‌هایی وجود دارد که برخی از این تبعیض‌ها را تایید می‌کند. مانند نحوه تبعیض موسسات اصلی علیه سیاهپوستان آمریکایی و واقعی بودن ضرب المثل‌های نسلی مانند: سیاهپوستان باید دو برابر بیشتر از آمریکایی‌های سفیدپوست برای پیشرفت کار کنند.

برای مثال، این مطالعه نشان داد که بیش از هشت نفر از هر ۱۰ سیاهپوست آمریکایی که مورد بررسی قرار گرفتند، با این جمله موافق بودند که سیاهپوستان به احتمال زیاد زندانی می‌شوند، زیرا زندان‌ها می‌خواهند به با هزینه‌ی سیاهپوستان درآمد کسب کنند. از هر ۱۰ سیاهپوست بزرگسالی که مورد بررسی قرار گرفتند، ۶ نفر نیز موافق بودند که نهاد‌هایی مانند سیستم عدالت کیفری، نظام اقتصادی و پلیس آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت سیاهپوستان طراحی شده‌اند.

این احساسات در کنار این واقعیت وجود دارد که سیاهپوستان ۳۲ درصد از زندانیان ایالتی و فدرال را تشکیل می‌دهند که در سال ۲۰۲۲ محکوم شده‌اند، درحالیکه آنها تنها ۱۲ درصد از کل جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار