هشدار طغیانی شدن رودخانه‌ها در دامنه ها و ارتفاعات

کارگروه مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای مازندران نسبت به افزایش حجم آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها در ارتفاعات و دامنه‌ها هشدار داد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های جوی و هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی مازندران به دلیل عبور موج تراز میانی و ایجاد ناپایداری همرفتی در استان، از امروز شنبه ۲۴ خرداد تا روز شنبه ۲۶ خرداد رگبار متناوب در مناطق مختلف استان به ویژه ارتفاعات قابل مشاهده است که در ارتفاعات استان ممکن است ایجاد جریان‌های سیلابی را به دنبال داشته باشد.

منطقه اثر این سامانه بارشی ارتفاعات مازندران است که رگبار متناوب باران همراه با رعد و برق پراکنده، وزش باد نسبتا شدید و در مناطق مرتفع با احتمال بارش تگرگ همراه خواهد بود.

آب‌گرفتگی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده‌ها و محور‌های کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی عنوان شده است.

کارگروه مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای مازندران تاکید کرده است که با توجه به احتمال وقوع جریان‌های سیلابی در ارتفاعات استان به طور جدی توصیه می‌شود که همه افراد از حضور در مسیل‌ها، حریم و بستر رودخانه‌ها و مناطق دامنه‌ای بپرهیزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.