آلمان: قادر به تامین سامانه‌های پاتریوت بیشتر برای اوکراین نیستیم

وزیر دفاع آلمان، ارسال سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت اضافی را به اوکراین رد کرد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان امروز پنجشنبه اعلام کرد که آلمان سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت اضافی را به اوکراین ارائه نخواهد کرد.

پیستوریوس پیش از نشست وزرای دفاع ناتو گفت: «ما قبلاً سه سامانه را تحویل داده‌ایم که یک چهارم ذخایر ما است. هیچ راهی برای ارائه بیش از این سه سیستم وجود ندارد. اکنون شرکای ما باید سامانه‌های [بیشتر]را تامین کنند.»

این اعلامیه پس از تخصیص قبلی سه سامانه پاتریوت توسط آلمان به اوکراین در بحبوحه جنگ جاری با روسیه صورت گرفت.

پیشتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سومین کنفرانس «بازسازی و بهبود اوکراین» که ۱۱ و ۱۲ ژوئن برگزار شد، ضمن قدردانی از آلمان برای ارسال ۳ سامانه پاتریوت گفت که اوکراین برای مقابله با حملات روسیه به ۷ سامانه پاتریوت احتیاج دارد. رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اینکه روسیه تأسیسات تامین انرژی اوکراین هدف قرار می‌دهد بر ارسال این سامانه‌ها تاکید کرد.

زلنسکی انتظار «تصمیمات مهم» در اجلاس G7 را دارد

رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه گفت که انتظار دارد «تصمیمات مهمی» در اجلاس دو روزه گروه هفت (G۷) در ایتالیا اتخاذ شود که عمدتاً بر ثبات اقتصادی و دفاعی کی یف تمرکز دارد.

انتظار می‌رود رئیس‌جمهور اوکراین در این نشست شرکت کند و با جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، قرارداد‌های امنیتی دوجانبه امضا کند. زلنسکی خاطرنشان کرد که توافق واشنگتن-کی یف "بی سابقه" خواهد بود.

صبح امروز امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولتس صدراعظم آلمان، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا برای شرکت در این اجلاس وارد پوگلیا در ایتالیا شدند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار