مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

۳۹ طرح درمانی در دولت سیزدهم بهره برداری شد

مدیرعامل تامین اجتماعی کشور گفت: ۳۹ طرح درمانی تامین اجتماعی در دولت سیزدهم بهره‌برداری شده و اکنون نیز ۱۳۳ طرح در دست احداث است.

 میرهاشم موسوی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه خدمات ارزنده دولت مردمی شهید جمهور ناشی از اخلاص و رویکرد خوب ایشان در حوزه‌های مختلف است، گفت: در سال ۱۴۰۰ یکی از مشکلات اصلی این سازمان ناترازی منابع و اولین مسئله پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان بود.
وی اظهار کرد: در مراحل اولیه ۲۷۰ هزار میلیارد ریال حقوق پرداخت که حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال باید از بانک رفاه می‌گرفتیم و از لحاظ وضعیت منابعی به جای آینده سازی، آینده خواری شده بود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: امروز با تلاش مجموعه ۶ هزار و ۵۰۰، ۶۵۰ میلیارد ریال حقوق و مستمری پرداخت می‌شود و نیازمند استقراض نیستیم.
وی با بیان اینکه ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، اضافه کرد: از ابتدای ۱۴۰۲ تا الان یک ریال برای مستمری از نظام بانکی تسهیلات نگرفتیم.
وی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ حدود یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال به بانک رفاه بدهکار بودیم و
امروز این رقم توسط دولت شهید جمهور تسویه شده و از ابر بدهکارترین سازمان به طلبکارترین تبدیل شده‌ایم.
موسوی با اشاره به اینکه تسویه این بدهی در کاهش تورم تاثیرگذار بوده است، اضافه کرد: اکنون ۹۵۰ هزار میلیارد ریال از کارفرما‌ها طلب داریم و اقدامات دولت سیزدهم معادل حدود هشت سال دولت‌های قبل است.
وی گفت: در پوشش بیمه همگانی ۲.۵ میلیون نفر بیمه شده جدید وارد شده که معادل هشت سال فعالیت دولت گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه این شاخص‌ها در حال انتقال به سفره مردم بود، افزود: توسعه خدمات از رویکرد‌های سازمان تامین اجتماعی است که درمان رایگان از مهمترین آنها بود و اکنون تعرفه‌های دولتی در مراکز تامین اجتماعی برای ناباروری ۱۰۰ درصد رایگان است.
وی با اشاره به اینکه ۱۶۹ قلم داروی جدید به لیست دارو‌های طرح دارویار اضافه شده و در مجموع ۴۰۰ قلم دارو در این طرح قرار گرفته است، اظهار کرد: میزان صدور نسخه الکترونیک به ۹۷ درصد رسیده و در درمان مستقیم طرح‌های ساخت و ساز در حال انجام است.
وی ادامه داد: تاکنون ۳۹ طرح بیمارستانی درمانگاه و پلی کلینیک به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: طرح بیمارستان کوثر بروجرد چهلمین طرح درمانی کشور است.
موسوی ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده و چهار طرح خوب با ۱۰ هزار میلیارد ریال در بروجرد، الشتر، دورود، درمانگاه بیمارستان خرم آباد در حال اجرا است.
وی عنوان کرد: سال گذشته۲ میلیون و ۷۰۰ خدمت رایگان در درمان لرستان ارائه شده که در لرستان و در کشور روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمات درمان ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.