اسدی:

شاهد یک انقلاب عمرانی در بافت تاریخی شیراز هستیم

در بافت تاریخی شیراز در هر گوشه آن عملیات عمرانی در حال اجرا است ،شاهد یک انقلاب عمرانی در بافت تاریخی شیراز هستیم و عملیات‌های عمرانی همچون بهسازی، کف سازی، ساماندهی و بدنه سازی در حال اجرا است.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز گفت:عملیات اجرایی فاز اول پروژه ملی احیای محور زندیه یک کار بازآفرینی و احیا بوده و امید است با این اقدام ثبت جهانی پروژه زندیه انجام شود.

وی افرود: فرآیند اجرای این پروژه یک آرزو برای مردم شیراز بود و با این اقدام می‌توان در حفظ و نگهداری آن بیش از گذشته تلاش کرد.

شهردار شیراز خاطر نشان کرد: اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این پروژه در بخش کف سازی، بدنه سازی با اعتبار هزار میلیارد ریال بوده و مقرر شده است طی یک سال اجرا شود.

اسدی تاکید کرد: تأمین منابع مالی این پروژه از طریق فروش اوراق مشارکت در سال گذشته صورت گرفته است.

علی مصلی نژاد شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی و مدیر پروژه ملی زندیه شیراز نیز در این آئین اظهار کرد: در بافت تاریخی شیراز در هر گوشه آن عملیات عمرانی در حال اجراست و شاهد یک انقلاب عمرانی در بافت تاریخی شیراز هستیم و عملیات‌های عمرانی همچون بهسازی، کف سازی، ساماندهی و بدنه سازی در حال اجرا است.

وی افزود: پروژه مجموعه زندیه بیش از سه دهه مراحل طراحی و تصویب اجرای این پروژه دنبال می‌شد و با تلاش‌ها و تعاملاتی که شهردار شیراز با وزارت میراث فرهنگی، استاندار فارس و اعضای کمیسیون ماده پنج صورت گرفت، در نهایت این طرح به جهت اجرا تصویب شد.

شهردار منطقه هشت شیراز تصریح کرد: آنچه که در پروژه‌های مجموعه زندیه در حال حاضر در دست اجرا است، بیش از هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی بوده که این پروژه‌ها شامل ساماندهی سرا‌های گمرک، معابر هجرت، ناصر خسرو و ۲۲ بهمن است.

مصلی نژاد با اشاره به اینکه این مجموعه تبدیل به یک فضای پیاده راه خواهد شد، ادامه داد: این مجموعه شامل پروژه‌های پیاده محور خواهد شد که مساحت بزرگی را پوشش می‌دهد.

وی در ادامه در خصوص اجرای پروژه میدان نقاره خانه اضافه کرد: از حد فاصل دیوار بازار وکیل و دیوار ارگ کریمخان زند، میدان توپخانه شیراز بوده است که بانک ملی در مجاورت آن به عنوان یک اثر ثبت ملی خواهد شد و مجموعه تملک‌هایی که در فاز یک این پروژه انجام می‌شود بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مدیر پروژه ملی زندیه شیراز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهر شیراز میدان بزرگ آئینی ندارد، این مکان می‌تواند به عنوان یک مکان بزرگ آئینی، ملی و مذهبی باشد.

مصلی نژاد در ادامه اظهار کرد: برای اجرای فاز یک پروژه زندیه یک سال برنامه زمان بندی پیش بینی شده است و فاز دوم این پروژه در محله موردستان اجرا می‌شود که تملکات آن در حال انجام است و این اقدامات میتواند یک گام بسیار مؤثر برای ثبت جهانی مجموعه زندیه توسط یونسکو باشد.

در سفر یک روزه وزیر کشور به شهر شیراز، بیست و ششمین مرحله از جهش عمرانی کلان شهر شیراز شامل بهره برداری از ۴ کیلومتر بزرگراه شهید آیت الله رئیسی، بهره برداری از تقاطع غیر همسطح شهید امیر عبداللهیان و کلنگ زنی فاز یک پروژه ملی احیای زندیه و بهره برداری از پروژه مخزن آب روستای بیدزرد انجام شد.

برچسب ها: پروژه ملی ، کلنگ زنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار