اوکراین: پیشنهاد پوتین برای پایان جنگ غیرقابل پذیرش است

کی‌یف پیشنهاد رئیس جمهور روسیه برای پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را به شدت رد کرد.

گسترش ناتو به مرز‌های روسیه باعث آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ شد. از آنجا که اکنون کی‌یف در موضع ضعف قرار دارد و ارتش روسیه هر روز در حال وارد کردن ضربات دردناک به این کشور است، حل و فصل این منازعه به نفع منافع هر دو طرف جنگ است. با این حال، اختلافات عمیق مانع از رسیدن طرفین به توافق صلح شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوکراین امروز (جمعه) به سرعت پیشنهاد مطرح شده از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را برای پایان بخشیدن به جنگ رد کرد. 

پوتین ساعاتی قبل اعلام کرد روسیه در صورتی که کی یف متعهد شود در سازمان ناتو عضو نشده و نیز تمامی ۴ منطقه زاپروژیا، دونتسک، لوهانسک، و خرسون را به مسکو تحویل دهد، می‌تواند به جنگ خاتمه دهد. 

رئیس جمهور روسیه همانند همان روز‌های آغاز جنگ بار دیگر بر غیرنظامی سازی اوکراین و بی طرفی این کشور میان جبهه غرب و روسیه تاکید کرده و برداشته شدن تحریم‌ها علیه مسکو را نیز بخشی از توافق صلح آتی خواند. 

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین با رد پیشنهاد پوتین اعلام کرد پیشنهاد مطرح شده از سوی روسیه معادل اذعان کی یف به شکست در جنگ و بخشیدن سرزمین مادری خود به این کشور است. بدون تردید با چنین نگرشی که روسیه دارد رسیدن به مصالحه برای پایان بخشیدن به جنگ غیرممکن است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهران۱۴۹۰
۲۳:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اقدامات ماجراجویانه زلنسکی در دعوت از غربیها باعث تحریک روس ها و اقدامات پیش‌دستانه آنها برای دفاع از خود شد بنابراین اوکراین آغازگر نزاع و متجاوز اصلی است و هم اکنون نیز بازنده است بنا براین جز پذیرش شرایط روسیه انتخاب بهتری ندارد انتخاب بعدی هر چه باشد جز ویرانی و نابودی بیشتر آورده ای برایش ندارد
آخرین اخبار