پیش‌بینی سفر بیش از ۵۰ هزار گردشگر روس به ایران

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیش‌بینی کرد که شمار گردشگرانی که از روسیه به ایران سفر می‌کنند در سال ۲۰۲۴ میلادی از ۵۰ هزار نفر فراتر رود.

مسلم شجاعی در نشست گردشگری بین‌المللی، روسیه و جهان از برنامه‌های جنبی نمایشگاه بین‌المللی روسیه در مجموعه نمایشگاهی ودنخا مسکو گفت: پارسال ۵۰ هزار گردشگر از روسیه به ایران سفر کردند و انتظار داریم که امسال این رقم به بالاترین میزان خود برسد.

وی اظهار داشت‌: پارسال بیش از ۶۰ هزار گردشگر از ایران به روسیه آمدند و بر این اعتقاد هستیم که گردشگری خارج از کشور در هر دو کشور ظرفیت بسیار بیشتری از این آمار‌ها دارد و می‌توانیم گردشگران بیشتری را به کشور‌های یکدیگر بفرستیم.

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به اجرایی شدن موافقت‌نامه لغو روادید سفر‌های گروهی شهروندان ایران و روسیه گفت: گردشگران در این چارچوب در گروه‌های پنج تا ۵۰ نفره می‌توانند ۱۵ روز در هر یک از کشور‌ها حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: روسیه و ایران دارای فرهنگ، تاریخ و همچنین جاذبه‌های طبیعی غنی هستند که شرایط مساعدی را برای تبادل گردشگر فراهم می‌کند.

شجاعی افزود: بنابراین باید گام‌های مشترکی برای تبادل تجربیات بین کشورهایمان برداریم و این به جریان‌های گردشگری کمک می‌کند.

در آخرین تحول در چارچوب مناسبات گردشگری ایران و روسیه، پرواز تهران – گروزنی چچن روسیه راه‌اندازی شد.

موافقت نامه لغو روادید سفر‌های گروهی بین کشور‌های ایران و روسیه سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۵) امضا شد، اما اجرایی شدن آن به دنبال همه گیری کرونا به تأخیر افتاد.

در نهایت با تلاش‌های طرف‌های ایرانی و روسی، اجرای این موافقت‌نامه از آگوست سال ۲۰۲۳ (دهم مردادماه ۱۴۰۲) آغاز شد.

اولین گروه از گردشگران ایرانی در این چارچوب در سفر به روسیه، از قفقاز شمالی بازدید کرده بودند.

در چارچوب این توافقنامه، گروه‌هایی از گردشگران که از پنج تا ۵۰ نفر سازماندهی شده‌اند، می‌توانند بدون روادید از هر دو کشور بازدید کنند.

پیش از این، نیکیتا کندراتیف مدیر بخش همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و پروژه‌های ویژه وزارت توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه در این باره گفت: طبق برآورد‌های ما، جریان گردشگران متقابل با ایران از طریق سازوکار گروهی بدون روادید در سال ۲۰۲۴ میلادی به حدود ۴۰ هزار سفر خواهد رسید.

ناتالیا مولوچکووا رئیس بخش تعامل با مقامات خارجی دفتر پروژه توسعه گردشگری و مهمان‌نوازی در مسکو نیز اظهار داشت: در سال ۲۰۲۳، ۲.۳ میلیون گردشگر خارجی به مسکو آمدند، در این میان، شمار گردشگران از ایران در سال ۲۰۲۳ نه تنها از شاخص‌های سال ۲۰۲۲، بلکه حتی از زمان قبل از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ فراتر رفته است.

وی ادامه داد: در چارچوب توافق نامه سفر‌های گروهی بدون ویزا، امیدواریم در آینده نزدیک، شمار گردشگران ایرانی در روسیه افزایش چشمگیری داشته باشد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
یوقت گردشگران روس به جرم کوادکوپتر هوا کردن و از منظره فیلم گرفتن به عنوان جاسوس نگیرن تنش ایجاد بشه روسیه سوخو ۳۵ نده
آخرین اخبار