سازمان ملل نسبت به اتمام ذخیره غذایی در رفح هشدار داد

یک مقام سازمان ملل گفت: ذخیره غذایی در جنوب غزه در حال اتمام است و همزمان با افزایش گرمای هوا، بحران بهداشتی در حال شکل گرفتن است.

کارل اسکائو، معاون مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل پس از سفر دو روزه به نوار غزه گفت در حالی که گرسنگی و خطر قحطی در ماه‌های اخیر در غزه شدید بوده است، وضعیت در جنوب این منطقه محاصره شده رو به وخامت می‌رود. 

به گزارش رویترز، اسکانو گفت: «ما قبل از شروع عملیات در رفح، در انبار‌های آن غذا ذخیره کرده بودیم، اما این مواد غذایی رو به اتمام است و ما دیگر دسترسی گذشته را نیز [به گذرگاه رفح] نداریم». این مقام سازمان ملل همچنین در خصوص افزایش گرما و عواقب آن هشدار داد و گفت: «هوا گرم است. وضعیت بهداشت وحشتناک است. ما در رودخانه‌هایی از فاضلاب رانندگی می‌کردیم. یک بحران بهداشتی در حال شکل‌گیری در غزه است». 

او در نهایت گفت که از سطح تخریب غزه غافلگیر شده است.

گفتنی است، از ابتدای جنگ علیه غزه، گذرگاه رفح دروازه کلیدی انتقال کمک‌های بشردوستانه از مصر به غزه بود، اما پس از آن که نیرو‌های صهیونیست از اوایل ماه مه بخش فلسطینی این گذرگاه را اشغال کردند، دسترسی به کمک‌ها قطع شده است. 

خبرگزاری فلسطینی وفا می‌گوید شمار افرادی که به دلیل سوءتغذیه و کمبود مواد غذایی جان خود را از دست داده‌اند به ۴۰ نفر رسیده است. در همین حال، وزارت بهداشت غزه گزارش داده که کالا‌های ضروری و مکمل‌های غذایی کودکان دو ماه است وارد این منطقه نشده است. 

مترجم: زهرا نجفی

برچسب ها: سازمان ملل ، شهر رفح ، قحطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار