الجزیره: اسرائیل چاه‌های آب در غزه را هدف قرار می‌دهد

شبکه الجزیره می‌گوید، نیرو‌های صهیونیست چاه‌های آب غزه را هدف قرار می‌دهند و مردم دیگر به سختی می‌توانند آب روزانه خود را به دست بیاورند.

رسانه‌ها می‌گویند نیرو‌های صهیونیست تقریبا تمام چاه‌های آب در شمال غزه را منهدم کرده‌اند. در حالی که شرایط در غزه «نزدیک به قحطی» توصیف شده، کمبود آب آشامیدنی به وخامت آن دامن می‌زند.

به گزارش الجزیره، ویدئو‌های منتشر شده از غزه نشان می‌دهد جمعیت کثیری از مردم در این نوار محاصره شده که در مدارس آنروا ساکن هستند برای به دست آوردن آب آشامیدنی روزانه خود تقلا می‌کنند. در این میان، یک زن مسن به خبرنگار الجزیره می‌گوید: «چند روز برای یافتن آب آمدم، اما موفق نشدم. ما بعد از اینکه خانه‌هایمان را از دست دادیم و از بیت حنون آواره شدیم، اکنون در اردوگاه جبالیا مدام به دنبال آب می‌گردیم». 

زن دیگری می‌گوید: «ببینید که اسرائیلی‌ها نه تنها خانه‌های ما بلکه چاه‌های آب را نیز ویران کردند. ما نه می‌توانیم به فرزندان خود غذا بدهیم و نه می‌توانیم قطره‌ای آب تمیز پیدا کنیم».  یکی دیگر از ساکنان اردوگاه گفت: «این زندگی نیست. اسرائیل دارد ما را می‌کشد، اگر با بمباران جان خود را از دست ندهیم با گرسنگی و کمبود آب می‌میریم». 

 رژیم صهیونیستی افزون بر چاه‌های غزه، واحد‌های نمک‌زدایی را نیز منهدم کرده و استفاده از آب دریا نیز غیرممکن شده است. 

پیش از این، کارل اسکائو، معاون مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل که به مدت دو روز به غزه سفر کرده بود هشدار داد که به دلیل کمبود آب و گرم شدن هوا یک بحران بهداشتی در حال شکل‌گیری در نوار غزه است.

کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی می‌گوید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از گرسنگی و تشنگی به عنوان یک سلاح علیه مردم غزه استفاده می‌کند و به همین دلیل به دنبال آن است که وی را در دیوان کیفری بین‌المللی متهم کرده و دستگیر کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار