مسکن، عامل اصلی تورم در استان یزد

استاندار یزد گفت: ۶۰ درصد تورم بالای استان به دلیل اجاره بها و قیمت مسکن است.

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست هم اندیشی متصدیان سکو‌های تنظیم بازار با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های انجام شده طی سه سال دولت سیزدهم به موضوع تورم اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد تورم بالای استان از اجاره بها و قیمت مسکن نشات گرفته است.

وی افزود: زمانی تحول اتفاق می‌افتد که به جای دور زدن مسئله، دنبال حل مسئله باشیم. البته با راه حل علمی و کارشناسی و تقویت پیوند دانشگاه با مدیریت استان و بهره گیری از ظرفیت مشارکت عمومی می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

استاندار تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان پیش از دولت سیزدهم حدود ۱۱ درصد بود که هم اکنون به هفت درصد رسیده است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری بانوان از ۲۸/۸ درصد به ۲۱/۳ درصد رسید و این بدین معناست که از ۲۵ هزار بانوی بیکار در استان هم اکنون ۱۹ هزار نفر بیکار مانده اند.

فاطمی اظهار داشت: ۸۵ در صد از اشتغالی که در سال ۱۴۰۲ ایجاد شد مربوط به یزدی‌ها و بقیه برای افراد غیربومی بوده است.

وی تأکید کرد که استان یزد بالاترین درصد اشتغال فارغ التحصیلان را در کشور به دست آورد که همه اینها با وجود تحریم‌ها و با تکیه بر جوانان و اقتصاد درونزا در ظرف کمتر از سه سال اتفاق افتاد.

استاندار همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: انتخابات، ناموس و آبروی ملی است و امیدواریم با انتخاب فرد اصلح و شایسته مسیر خدمت همچون شهد بهشتی، شهید رجایی و شهید رئیسی تداوم پیدا کند.

فاطمی خاطرنشان ساخت: ما برای امنیت کشور و ثبات اقتصادی به حضور مردم نیاز داریم 

پاکدل مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری یزد هم در این نشست با ارائه گزارشی از روند اجرای سکو‌های تنظیم بازار در استان گفت: شکل گیری ۱۲۴ سکوی تنظیم بازار، کنترل، نظارت و بازرسی روزانه از سکو‌ها، طراحی سامانه مردمی نظارت، نظارت و بازدید از میدان‌های میوه و تره بار و کشتارگاه، طراحی سکوکارت و اعطای خرید برای کارمندان و کارگران، اجرای مشوق‌های ویژه برای سکوها، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم با حضور سکو‌های تنظیم بازار از فعالیت‌های انجام شده در این راستا بود.

در این نشست همچنین از تعدادی از فعالان طرح سکو‌های تنظیم بازار تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار