ابراز نگرانی مقامات سازمان ملل از تشدید تنش‌ها در امتداد مرز‌های لبنان

دو مقام سازمان ملل می‌گویند که تنش فعلی در مرز لبنان می‌تواند به یک درگیری گسترده تبدیل شود.  

«ژانین هنیس-پلاسچارت» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای لبنان و «آرولدو لازارو» رئیس نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان نسبت به تشدید تنش در امتداد مرز‌های این کشور ابراز نگرانی کردند.

به گزارش رویترز، این دو مقام در بیانیه‌ای کتبی گفتند که تنش‌ها ممکن است سبب «اشتباه محاسباتی» شده و در نهایت به یک «درگیری ناگهانی و گسترده‌تر» منجر شود.

پیش‌تر نیز سران گروه هفت در بیانیه خود نسبت به تشدید تنش‌ها در مرز‌های لبنان ابراز نگرانی کرده بودند. همچنین به گفته یک مقام آمریکایی، «آموس هوکشتاین» مشاور ارشد دیپلماتیک جو بایدن  روز دوشنبه برای کار بر روی این مسئله به اراضی اشغالی فلسطین می‌رود.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه پیشنهاد داد که فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی یک گروه تماس برای گفت‌وگو در خصوص این مسئله  تشکیل دهند، اما یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این طرح را رد کرده و پاریس را به دشمنی با تل آویو متهم کرد. 

گفتنی است، حزب‌الله لبنان در واکنش به ترور فرمانده ارشد خود در شهرک «جویا» و زخمی شدن چند غیرنظامی دیگر، از روز چهارشنبه به دفعات حملاتی را علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داده است. حمله روز چهارشنبه حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی که طی آن بیش از ۱۵۰ پرتابه به سمت سرزمین‌های اشغالی هدایت شد، بزرگ‌ترین حمله این جنبش از زمان آغاز جنگ غزه توصیف شده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار