رونمایی از نقشه مهندسی فرهنگی استان یزد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان یزد، حاصل خرد جمعی با توجه به نظرات خبرگان استان در حوزه‌های مختلف جمع بندی و نهایی شده است.

عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به رونمایی از نقشه مهندسی فرهنگی استان یزد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان در قالب یک طرح پژوهشی از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و بعد از چندین ماه کارنخبگانی و پژوهش عمیق به نقشه جامع و کاملی دست پیدا کردیم که همه دستگاه‌ها و حوزه‌ها را در بر می‌گیرد.

وی افزود: این سند حاصل خرد جمعی است و با توجه به نظرات خبرگان استان در حوزه‌های مختلف جمع بندی و نهایی شده است. وی گفت: این سند حوزه‌های فرهنگ، هنر و رسانه، امور دینی، تعلیم و تربیت، مسائل اجتماعی، زنان وخانواده و موضوع اقتصاد و فرهنگ را شامل می‌شود. عابدی افزود: هدف از تدوین این نقشه تعیین مسیر و نقشه برای برنامه ریزی دستگاه‌های مختلف استان است که کمک می‌کند از پراکندگی و کار‌های جزیره‌ای خودداری شود و دستگاه‌ها در یک مسیر مشخص و به سمت هدف مشخص حرکت کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه هم در این نشست با اشاره به نقش تاثیرگذار مردم در راستای اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و معنوی در جامعه گفت: مردم همواره نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند. آیت الله ناصری با اشاره به در پیش بودن ماه محرم عنوان کرد: باید بتوان انحرافات و بدعت‌ها را کم کم کاهش داد تا مراسم امام حسین (ع) به نحو مطلوب و شایسته برگزار شود. وی تاکید کرد:در ایام محرم باید هدف از قیام امام حسین (ع) به درستی برای نوجوانان و جوانان تبیین شود.

 استاندار یزد در این نشست ضمن تاکید بر ارزیابی نشست‌های شورای فرهنگ عمومی استان گفت: اثر بخشی مصوبات این نشست‌ها باید مشخص شود و اینکه ایا به آن هدفی که مدنظر بوده رسیده ایم.

فاطمی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان مسیر را برای ما روشن کرده است و هیچ دستورالعملی در شواری فرهنگ عمومی نباید غیرمرتبط با این نقشه باشد. وی ضمن تاکید بر رصد، پایش و دیده بانی نقشه مهندسی فرهنگی استان گفت: هر شش ماه یکبار باید این مهم بررسی شود و نتایج آن در شورای فرهنگ عمومی ارائه شود.

ارائه گزارشی از طرح هر مسجد یک پایگاه قرآن و ارائه طرح سوگواره فیلم عاشورایی در حسینیه ایران از موضوعات دیگر این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار