مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

جایزه ویژه فارس در جشنواره بین المللی چندرسانه‌ای میراث ‎فرهنگی تعیین می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: تعیین جایزه ویژه فارس با موضوع میراث فرهنگی در جشنواره بین المللی چندرسانه‌ای میراث ‎فرهنگی به زودی انجام می‌شود.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس در نخستین جلسه هم اندیشی با روسای تشکل‌ها و صنوف و فعالان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس پیرامون برگزاری سومین جشنواره بین المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز اظهار کرد: برنامه‌های جنبی و پیش رویداد‌ها در استان و برنامه‌ریزی نمایشگاه ملی صنایع دستی همزمان با برگزاری این جشنواره بین المللی در شیراز پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: فراخوان جایزه ویژه فارس در رویداد جشنواره بین الملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی با هدف ارسال آثار مرتبط با میراث‌فرهنگی طراحی می‌شود تا با حضور موثر هنرمندان، عکاسان و پژوهشگران و فعالان فضای مجازی تولیدکننده آثار این استان و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تاریخی، فرهنگی، هنری و گردشگری آن به شایستگی معرفی شود.

او با بیان اینکه جشنواره بین المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی پاییز امسال در شیراز برگزار می‌شود به تشکیل دبیرخانه جشنواره و آغاز به کار کمیته‌های تخصصی این جشنواره بین المللی اشاره کرد و افزود: برگزاری پیش نشست‌های تخصصی و ترویج و پروموت جشنواره در قالب نشست‌ها همچنین 

شناسایی فرصت‌های همکاری بین‏المللی و تحقق این فرصت ها، آماده‌سازی مکان‌ها برای اجرای هنر‌های نمایشی، آثار موسیقایی و برنامه‌های فرهنگی از جمله اقداماتی است که در حال انجام است.

او بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون، استان فارس به کانون برگزاری رویداد‌های ملی و بین المللی تبدیل شده که این موضوع تاثیر به سزایی در توسعه گردشگری استان داشته است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: برای نمونه رویداد بین المللی تذهیب همزمان با هفته بزرگداشت میراث فرهنگی در شیراز برگزار شد همچنین در هفته صنایع دستی هم ۲ شهر شیراز و آباده میزبان رویداد ملی بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان این که برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری در این استان در اولویت و دستور کار است، افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و برگزاری برنامه‌های پیش رو فارس به کانون رویداد‌های ملی و بین المللی تبدیل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.