اجرای ۱۷۵۰۰ برنامه فرهنگی در طرح تابستان خواندنی در فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از برگزاری طرح «تابستان خواندنی» خبر داد و گفت: برگزاری ۱۷۵۰۰برنامه فرهنگی، هدیه کتابخانه‌های عمومی فارس به دوستداران کتاب در تابستان ۱۴۰۳ خواهد بود.

محمدحسین فیروزی برنامه‌های این مجموعه در فصل تابستان را تشریح کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی استان فارس در تابستان امسال، میزبان برنامه‌های متنوع فرهنگی و ترویجی با محوریت غنی شدن اوقات فراغت کاربران خواهند بود.

او با بیان اینکه اجرای ۱۷۵۰۰ برنامه فرهنگی و ترویجی با عنوان «تابستان خواندنی» در کتابخانه‌های عمومی استان فارس برنامه‌ریزی شده است، افزود: این برنامه‌ها در تمامی کتابخانه‌های عمومی فارس از اول تیرماه تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ و با هدف غنی شدن اوقات فراغت اعضای کتابخانه‌ها و علاقه‌مندان به کتاب اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اضافه کرد: این برنامه‌ها در ۴ محور «کارگاه‌های آموزشی، رویدادهای کتابخوانی، ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان و جشنواره و مسابقات» خواهد بود.

فیروزی با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: اجرای برنامه‌هایی در راستای برگزاری پرشورتر جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله مهم‌ترین اقدامات فرهنگی کتابخانه‌های عمومی خواهد بود. افزون بر این، نشست‌های قصه‌گویی و برنامه‌های مرتبط با آموزش کودکان، ویژه جلسات رونمایی، نشست‌های مطالعاتی و نقد و جمع خوانی کتاب؛ نشست‌های کتابخوانی و نمایشنامه‌خوانی؛ نمایشگاه کتاب، مشاوره و نشست‌های مهارت‌های اجتماعی؛ دوره‌های آموزشی و مهارت‌افزایی؛ کارگاه‌های کسب و کارهای خانگی و مشاغل کوچک؛ محافل ادبی و قرآنی، نشست‌های مناسبتی و... از جمله برنامه‌هایی است که در کتابخانه‌های عمومی برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه ۲۶۸ کتابخانه عمومی استان فارس آماده ارائه خدمات متنوع فرهنگی در تابستان است، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع و شرکت در برنامه‌ها به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی محل سکونت خود مراجعه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ارائه خدمات متنوع را از اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی فارس عنوان کرد و افزود: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و رسالت کتابخانه‌های عمومی در غنی کردن اوقات فراغت و آموزش مادام العمر به عموم مردم، برنامه‌های ترویجی و فرهنگی گسترده در این بازه زمانی برنامه‌ریزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار