واکنش پزشکیان به بنزین ۲۰ هزار تومانی در دولت آینده

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر قرار است روزی قیمت بنزین بالا برود قبل از آن باید خودروهای باکیفیتی وارد کنیم که در ۱۰۰ کیلومتر ۳-۴ لیتر بنزین مصرف می‌کنند.

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات مردم پاسخ داد.

پزشکیان با اشاره به حادثه معدن شازند اظهار کرد: تعدادی از کارگران زحمتکش ما در معدن شازند اراک فوت کردند، خدمت خانواده آنها تسلیت عرض میکنم. امیدوارم دو عزیزی هم که زیر آوار هستند زودتر پیدا بشوند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: من هم از کودکی کارگری کردم. وقتی دانش آموز بودم تابستان‌ها سرکار می‌رفتم و کارگری می‌کردم، بنابراین درد و رنج مردم را درک می‌کنم. 

وی گفت: اگر مسیر ما دارای استاندارد باشد، نباید چنین وقایع تلخی اتفاق بیافتد. بسیاری مواقع سیستم معادن غیراستاندارد هستند و حاکمیت باید به این موضوع نظارت کند.

طرح رتبه‌بندی معلمان صحیح اجرا نشد

پزشکیان در پاسخ به سوالی درباره نظام رتبه‌رندی معلمان اظهار کرد: این طرح به درستی انجام نشده است. آنچه که نوشته شده رضایت کسب نکرده است  یعنی ما هم برنامه نوشتیم و پول خرج کرده‌ایم، هم رضایت کسب نکردیم. حاکمیت باید با مشارکت صاحبان فرایند دست به هر اقدامی بزند.

مجری اظهار کرد: شهروند دیگری پرسیده، چرا یک ایرانی باید برای ثبت نام فرزند خود دنبال مدرسه خوب بگردد؟

پزشکیان پاسخ داد: سوال خوبی است و باید این روند از بین برود. حاکمیت نباید کاری کند استاندارد‌های دولتی آنقدر پایین باشند که کسانی که در مدارس دولتی درس می‌خوانند عقب بمانند. این وظیفه دولت است که مدارس دولتی را طوری ساماندهی کند تا افرادی که در مناطق دور افتاده زندگی می‌کنند بتوانند همان خدماتی را بگیرند که افراد در مناطق شهری دریافت می‌کنند. 

پزشکیان اظهار کرد: با وزرای آموزش و پرورش و مدیران کل جلساتی داشتیم. دغدغه‌ها و نیاز‌ها بررسی شده و اگر زمانی به قدرت رسیدیم آن چیزی که تجربه این دوستان است را عملیاتی خواهیم کرد.

اینکه من گفته‌ام بنزین ۲۰ هزار تومان شود فیک و غلط است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه گفته می‌شود موافقِ بنزین ۲۰ هزار تومانی هستم غلط است. اگر قرار است روزی قیمت بنزین بالا برود قبل از آن باید خودروهای باکیفیتی وارد کنیم که در ۱۰۰ کیلومتر ۳-۴ لیتر بنزین مصرف می‌کنند.

راهکار پزشکیان برای فروش بی واسطه محصولات کشاورزان

مجری برنامه در ادامه اظهار کرد: یکی از مردم گفته است که من یک کشاورز در جنوب کشور هستم، چرا محصولات ما باید خوراک دام شوند و بازاری ندارند؟

پزشکیان پاسخ داد: کشاورزان ما قشر زحمتکشی هستند و وزارت جهاد کشاورزی اگر اطلاعات زمین و کشت را داشته باشند و به کشاورزان اطلاع رسانی کند که چه بکارند و چگونه بکارند، این محصولات می‌توانند بدون واسطه به بازار‌ها ارسال شوند. 

او گفت: ما در آذربایجان غربی یک زمینی داریم و در آنجا کشاورزی می‌کنیم.بنده وقتی محصل هم بودم در زمین‌های مادربزرگم کشاورزی می‌کردم. آن زمان‌ها وضعیت فرق می‌کرد. ما باید برای هر کاری که انجام می‌دهیم بدانیم که چه بازاری دارد. 

پزشکیان افزود: بیشتر کشاورزان ما هزینه کاشت داشت و برداشت خود را به دست نمی‌آورند و ضرر می‌کنند و این وظیفه ماست که هوای این قشر را داشته باشیم. طبیعتاً بحث کشاورزی باید با کارشناسان کشاورزی بررسی شود تا شاهد وضعیت بهتری باشیم. باید کاری کنیم که نهاده‌ها و کود راحت به دست کشاورزان برسد.

من در رشته خودم کارشناس هستم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: من در رشته خودم کارشناسم. در مسائل اقتصادی کارشناسان را کنار هم قرار نداده‌ایم و روش‌های علمی را مشخص نکرده‌ایم. ممکن است در یک اتاق ۵ کارشناس باشد و هر کدام یک ایده داشته باشند. کارشناسان باید منبع ایده خود را بگویند و ثابت کنند که کدام کشور این مورد را اجرا کرده و به نتیجه رسیده است.

وی ادامه داد: نظرات کارشناسان برجسته باید مبنا قرار گیرند، نه آن کسانی که همینطوری استخدام شدند و اسم خود را کارشناس گذاشتند. وقتی مجموعه این اقدامات انجام قرار گیرد نظرات کارشناسی مورد قبول است. من خودم استاد دانشگاهم و همه این مراحل را طی کردم و اکنون نیز با کارشناسان کار می‌کنم. 

پزشکیان با اشاره به اینکه کسی که جراح مغز است نمی‌تواند در حیطه قلب نظر کارشناسی بدهد، افزود: کارشناسان باید در مورد موضوعی که می‌گویند کار کرده باشند و منبع بیاورند که روش آنها در کشور‌های دیگر به نتیجه رسیده است. دنیا اکنون در رابطه با کار‌های کارشناسانه نگاه ریزبین دارد. اگر کسی فکر کند هر حرفی می‌تواند بزند نهایت جهل است. 

او ادامه داد: من ۱۷ سال در دانشگاه درس خواندم. در همه مراحل هم جزء شاگردان برتر بودم، اما اکنون درباره یک گوشه قلب می‌توانم حرف بزنم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی ممکن است به اقتصاد دولتی و برخی به اقتصاد خصوصی معتقد باشند، بیان کرد: در کشور‌ها احزاب وقتی میخواهند به قدرت برسند برای هر موضوعی نقشه دارند، اما در کشور ما اینگونه نیست.

پزشکیان درباره اختلاف احتمالی در شورا‌های عالی بیان کرد: میتوان درباره اختلافات از نظر کارشناسان استفاده کرد که این نظرات را بر چه اساسی ارائه میکنند.

حقوق باید با تورم همسان باشد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره تورم گفت: این ظلمی است که ما انجام دادیم و تا حل نشود حقوق بگیران را روز به روز ضعیف‌تر میکنیم. حقوق باید با تورم همسان باشد. بسیاری از مردم ما مطالبه قانون دارند. 

وی در پاسخ به این سوال که پیگیری شما در مجلس چه شد؟ گفت: فعلا بخاطر عدم جبران و کسری بودجه و لایحه فعلا به جایی نرسیده است. تقصیر ماست یا دولت؟ دولت باید درآمدزایی کند وقتی درآمد ندارد، نباید تعهد بدهد که نتواند انجام دهد.

به ساماندهی نیروهای شرکتی رسیدگی می‌کنم

پزشکیان گفت: در مورد ساماندهی نیرو‌های شرکتی همیشه چالش داشتیم. در بهداشت و درمان بیمارستان‌های ما چارت دارند که بیشترش خالی است و نیرو‌های شرکتی برداشته‌اند و حقوق ناچیزی می‌دهند، در حالی که این باعث شده دو نفر در یک شرایط مساوی حقوق‌های متفاوت داشته باشند و این عین بی عدالتی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: قراربود به نیرو‌های شرکتی بر اساس عملکرد پول بدهند، اما اینگونه نشد. میخواستند پول ندهند اما گفتند میخواهیم کرامت بدهیم و بر اساس عملکرد پول بدهیم این چالش از زمان وزارت من وجود داشته است.

او گفت: این امر را اصلاح و چارت سازمانی تعیین می‌کنیم. یا باید استخدام شوند یا معلوم شود چرا به کار گرفته شده اند.

در کشور ما قبل از اینکه حقوق‌ها را بدهند مالیات کسر می‌کنند

پزشکیان درباره شفافیت گفت: افرادی که از مالیات فرار می‌کنند کارمند نیستند و اصولا از کسی که ۱۰ یا ۱۵ میلیون می‌گیرد نباید مالیات گرفت. هدف از شفافیت داده‌ها افرادی است که درامد کلانی دارند و مالیات نمی‌دهند وگرنه نباید از این‌هایی که حقوق پایین دارند مالیات گرفته شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در دنیا به همین صورت است. در کشور ما قبل از اینکه حقوق‌ها را بدهند مالیات کسر می‌کنند. بسیاری از افرادی که حقوق کلان دارند و پولشویی میکنند مالیات نمیدهند.

او اضافه کرد: ما اگر میخواهیم درآمد‌های مالیاتی را اصلاح کنیم باید از این افراد گرفته شوند. ما باید کاری کنیم که مردم بتوانند زندگی کنند و دغدغه نان درآوردن نداشته باشند. زندگی آرامی باید برای مردم درست کنیم.

من نگفتم اموال مسئولین نباید شفاف شود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: شفافیت اموال مسئولان را من گفته‌ام که شفاف کرده‌ام، اما اگر بخواهم زد و بند کنم به حساب کسی دیگر میریزم. من اگر بخواهم تخلف کنم راه تخلف من بسته نیست.

وی درباره ساماندهی اتباع خارجی گفت: این موضوع نگاه کارشناسی می‌خواهد و مطمئنا باید با کارشناسان نشست و نسبت به روند تدبیری نشان داد.این دغدغه مردم است. با این موضوع مردم مشکل دارند و حتما باید به آن فکر کنیم.

برخی از مردم از لج مسئولین در پوشش هنجارشکنی می‌کنند

وی درباره نوع پوشش گفت:‌ در چارچوب عرف جامعه پوشش باید داشته باشیم. در عرف جامعه چه پوششی را می‌پسندند. اینکه به پوشش مردم گیر بدهیم و آن جور که یک عده‌ای می‌خواهند بپوشند در کدام دین این گونه است؟ حرف از عرف می‌زنیم. نمی‌گوییم شرع.  هر جامعه و فرهنگی عرف خاص لباس پوشیدن دارد و نمی‌توانیم بگوییم حرف باید حرف ما باشد و هر گونه که ما میگوییم باید پوشش داشته باشید.

پزشکیان اظهار کرد: خارج از عرف یعنی هنجار شکنی است. مردم عادی مانند ما لباس می‌پوشند. من جراح قلب هستم و سعی کردم مانند مردم عادی لباس بپوشم. اما این که ما عرف را زیر پا بگذاریم به فرهنگ و آموزش ما ربط دارد و خیلی وقت‌ها مردم برای لج کردن با ما نوع پوشش خود را تغییر می‌دهند.

وی درباه فدرالیسم گفت: این موضوع به کشور ما ربطی ندارد. سیاست‌های کلی در مرکز باید باشند و اختیارات به سایر نقاط داده شود. واگذاری اختیار و دادن مسئولیت و پاسخگویی الفبای مدیریت است

دولتی من، دولت مسعود پزشکیان خواهد بود

مجری پرسید: آیا قصد دارید خط مشی دولت‌های دیگر را داشته باشید و شما آیا دولت سوم روحانی هستید؟

پزشکیان پاسخ داد: اصلا اینگونه نیست. تغییر در خیلی از شاخص‌های مدیریت باید دیده شود. در دولتی آمدند گفتند ۳۰ پروژه را مصوب کردیم و ما عنوان کردیم شما تنها ۲ پروژه را تمام کنید. این اقدامات یعنی هدر دادن پول و باید اقدامات خود را به بهترین شکل عملی کنیم. دولتی که خواهد آمد دولت مسعود پزشکیان است نه دولت شخص دیگری.

غیرممکن است دولت سوم روحانی باشم

آیا شما مخالف شفافیت آراء هستید؟

پزشکیان جواب داد: شفافیت به رای نیست. شفافیت رانت‌هایی است که وجود دارد. می‌خواهید شفافیت درست شود FATF داخلی را اجرایی کنید. FATF روشن شود رانت و اختلاsها مشخص می‌شوند یا رای نماینده‌ها مشخص شود؟ شفافیت غیر از دعوا در مجلس موضوع دیگری برای مردم ندارد. شفافیت یعنی قاچاق و دزدی و فساد نکنند نه اینکه رای نماینده‌ها مشخص شود.

خبرنگاران: فاطمه سیدی، فاطمه تورانلو و محمدحسین نیک‌خوی‌متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گل طلا
۲۰:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
برای ملت ایران هیچ گزینه ای نگذاشتند بین بد وبد تر باید بد را اتنخاب کرد هر چند ریس جمهور کاره ای نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
با اینکه قصد رای دادن به دکتر پزشکیان را ندارم ولی با این ایده ایشان مبنی بر ارزان بودن بنزین بیش از اندازه در ایران موافقم ، این حرف ایشان درست است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
بعدا میان میگن آمریکا تحریم کرد نشد بکنیم ۲۰ تومن اگه تحریم نبود شاید به ۱۸تومن هم میرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
نه به رئیسی که دیوانه وار با گرون کردن بنزین مخالفت می‌کرد نه به اینا که میخوان ده برابرش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
جناب پزشکیان عزیز، بورس را چند روزه درست خواهی کرد ؟؟
چه تضمینی می دهید که قولتان را عملی خواهید کرد و مانند اون افرادی نباشید که قول درست کردن یک هفته ای بورس را به مردم دادند ولی بعد از گذشت حدود ۳ سال نه تنها درست نکردند بلکه بورس را که در حقیقت موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست را نابود کردند ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
اصلا سوال در مورد بنزین و قیمت آن اشتباهه چون در بودجه 1403 و برنامه هفتم توسعه باید در عرض شش ماه ناترازی انرژی مثل بنزین و گاز حل بشه پیش بینی سده با آزاد سازی بنزین و گاز مبلغ 5میلیون تومان برای هر ایرانی پرداخت بشه
Iran (Islamic Republic of)
دهه هفتادی مظلوم
۱۱:۲۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
متاسفانه گزینه ای برای رای دادن نمیبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
صبح جمعه و بنزین ۲۰تومنی ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
توتخصص خودشم که سوتی داد وزن قلب 250-300 گرم است نه 750 گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
بهتر هست وزن قلب دوباره بخوانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
ایشون نگفتن وزن قلب ۷۵۰ گرمه گفتن برای مثال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
بله وزن قلب نهایت ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرمه نه ۷۵۰ گرم
خدایی چرا توجیه میکنید گفت من در زمینه تخصص خودم حرف میزنم به عنوان مثال قلب انسان ۷۵۰ گرمه ، یعنی وزنش رو سه برابر گفت وای اگر اینو یکی دیگه میگفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
با احترام متاسفانه گفتمان ایشان برای مردمی که در حداقل ها گیرند فاجعه است..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
اگه هر کاری را باید کارشناس بکند پس تو چکاره ای اومدیم دریک موضوعی کارشناسان نظر مختلف داشتن اونوقت شیر یا خط میاری رییس جمهور فرقش با یه مدیر میانی ووزیر اینست که باید اشراف کامل روی تمام موضوعات داشته باشد کارشناسانی که خواهی اورد هم از اصلاح طلبان غربگرا ووطن فروش هستن ونتیجه کار معلوم است
Iran (Islamic Republic of)
NedA
۱۰:۲۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
خودشون جلو جلو حرفشون زدن بنزین ۲۰ تومنی نمیخواد ماشین جدید تولید کنید که مصرفش کم باشه فقط گرونش نکنید شماها دلسوز مردم نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
پس اگ در اومدی ایی کارو میکنی چرا باید ایی حرفو در حد حرفم ک باشه میزنی ک مردم بهت بد. بین بشن اگ ۱ درصدم از. ملت بخان بهت رای بدن دیکه نمیدن خیالت راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
خودرو با کیفیت نساز فقط شیشه های ماشین ها رو مجهز کن به مادون قرمز که گرما عبور نکند کلی مصرف سوخت تو مناطق گرمسیر کاهش پیدا می کند مشتی زالو صفت بی مغز در راس هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
رای بی رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
خود دکتر پزشکیان انسان دست پاک و دانشمند و عالی هست ولی متاسفانه مشکلی که ممکن هست دکتر پزشکیان با آن مواجه بشود فشار در قبول کابینه ای و وزرایی نا سالم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
رای کیلو چند، حساب کن در عرض 5 سال بنزین 600درصد برابر شد حقوق باز نشده در عرض 6 سال 50 درصد رشد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
حرف کسانی که میگویند آقای پزشکیان به همه چیز باید اشراف داشته باشد کاملا درسته رئیس جمهور باید به موضوعات اشراف داشته باشه نه اینکه متخصص در هر موضوعی باشه درست مثل مدرسه که برای هر درسی یک معلم انتخاب می کنند و الا همه معلمان به همه درس ها اشراف دارند ولی تخصص مهم تر از اشراف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
خودش چرا اشراف نداره هرسوالی ازش میپرسن میگه بعدا باکارشناس بایدبحث کنیم تخصصش هم که ربطی به ریاست جمهوری نداره!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
در رشته‌ی خودش چی ؟ اینکه با اعتماد به نفس بگه قلب انسان ۷۰۰ گرم هست چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
بله به خاطر همین مدیر انتخاب می کنن تا به اونها نظارت کنن و حرف آخر مدیر مدرسه می زنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
به رشته ی خودش چطور؟ به اونم نباید اشراف داشته باشه ؟ وقتی اشتباه میگه و حرفش رو تا آخر برنامه اصلاح نمیکنه چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
همه که نمی‌توانند خودرو برقی بخرند آقای محترم تازه معلوم نیست که وارد بشه یا نه ما خودمون تولید کننده بنزین هستیم نباید بنزین بنرخ واردات بخریم کجایی شما انگار در این مملکت زندگی نمی کنی......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
کجا گفت بنزین وارد کنیم؟ متنو نخونده اومده نظر میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
آقای پزشکیان فقط حواستان باشد رئیس جمهور شدید این ماشین های کم مصرفی را که قرار است وارد کنید دار دسته واقوام خانواده خودتان وارد کند مثل سنوات گذشته چون ما سلطان قند شکر داریم وچیزهای دیگر ولی سلطان خودرو کم مصرف نداریم که شما با این فرمان برید جلو بنیانگذار ش خواهید شد ویکی از سلطان های مملکت الا برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
بیشتر ماشین آلات و صنایع دست پولدارها و صاحبان نفوذ که متضرر می‌شوندو بنزین را گران کنید تا عدالت اجتماعی در نحوه مصرف انرژی رعایت شود سهمیه و رایگان کلی خودرو دارند ضرررر میکنند خوب پول تهیه بنزین از خزانه ملی است رایگان هم ترس از مصرف ندارد پس میشود پولشویی از طریق انرژی ...ماشین آلات مجموع هزینه حمل و نقل کالا زیر یک درصد کالایی است که حمل میکند و بنزین با دستمزد و استهلاک ماشین میشود کرایه پس بهانه است جانم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
پزشکیان همچین آدمی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
اگه فقط به یارانه ها اضافه بشه و نه جای دیگه خرج بشه و هپولی بشه موافقیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
واقعا برای ریاست جمهوری کاندید شدی؟ با اینهمه خودرو موجود چیکار میکنی ؟ ای بابا سیر از گرسنه خبر نداره و سواره از پیاده ، مدیریتی که انتظارش را داریم از شما بر نمی آید ، مردم برای تعمیر همین خودرو قدیمی خود توان ندارند و قطعات و اجرتش بسیار بالاست حالا شمامیفرمایید خودرو کم مصرف بار کنیم بباید ! شما در کوبا رفتید؟ آنجا خودرو لوکس نمی بینی ولی تمام خودرو ها ی بسیار قدبمی با موتور های مناسب تغییر کردند شما از دانش بنیانها بخواهید سوخت های جایگزین با تغییرات اندک برای همین خودرو ها درست کنند و خودرو کم مصرف هم وارد کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
ما تمام شهرهای غرب کشور از اردبیل گرفته تا بوشهر همه به دکتر پزشکیان رای می دهیم تا شاید کشور را از دست یه عده دزد ومفت خور نجات دهید.
Iran (Islamic Republic of)
نانشاس
۰۸:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
احسنت منم به دکتر پزشکیان رای می دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
وهمون اشتباه رامیکنیدکه درزمان روحانی انجام دادین فریب دروغای روحانی راخوردن بعضیاومملکت رابه فنادادن لطفاقبل ازرای دادن تحقیق‌کنیداحساسی عمل نکنیدفکرهمه ی مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
برو رای بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
هزاران رحمت ب دوره روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
ایشان در حد یک رئیس جمهور نیستن میتوانند نماینده خوبی باشند فقط...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
در حد استاندار میتونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
اگه ایشون در حد استاندار باشن بقیه در حد کارمند ساده هم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
واقعا در عمل همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
نه اینکه دولت طرفدار شما یعنی دولت روحانی طرح رتبه بندی فرهنگیان را اجرا کرد. این دولت شهید رئیسی بود که طرح رتبه بندی را اجرا کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
بس آن ماشینهای چینی که در صد کیلومت ۱۴ لیتر مصرف دارند و به ملت انداختن را چه کار خواهید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
آقای پزشکیان هر چی از شما میپرسن تو این چند روز هی میگی تخصص ندارم میدم کارشناسی کنن خوب مرد حسابی رئیس جمهور باید به موضوعات اشراف داشته باشه یا نه کارشناسی سر جای خودش خودت چی پس این کارشناسی ها باید قبل کاندید شدن انجام میشد و در ادامه اگر مشکلی پیش میومد باز ارجاع میشد که ایرادش رفع بشه نه اینکه هر چی میگن بگی حالا بزارید ببینیم چی میشه میدم کارشناسها بررسی میکنن مملکت تعطیل بشه تا کارشناسها جمع بشن تهش هم معلوم نشه چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
همین که صداقت داره خودش بهترین چیزه و اینکه حرفشم منطقیه
رئیس جمهور وظیفه ش نیست خودش تمام برنامه هارو بنویسه بلکه باید بهترین برنامه رو اجرا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
مگر شهید رییسی و یا آقای روحانی و احمدی نژاد توو همه مسایل و یا اقتصاد و .... تخصص داشتن؟
کدوم رییس،جمهوری توو همه عزصه ها تخصص داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
تمام رئیس جمهورها خودشان را متخصص همه چی می دونستند چی شد همین رئیسی خودشو متخصص اقتصاد می دونست با پیشران و چرخ اقتصاد کشور (بورس) چه کرد بلایی که بر سر بورس آورده حتی روحانی هم نیاورده بود برو قیمت سهام ها را با مرداد 1400 که دولت جابجا شده مقايسه کن "نصف سال 1400 هم نیست" یادت باشه فقط پوپولیسم ها ادعا می کنند در همه چی تخصص دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
حرف شما کاملا درسته رئیس جمهور باید به موضوعات اشراف داشته باشه نه اینکه متخصص در هر موضوعی باشه درست مثل مدرسه که برای هر درسی یک معلم انتخاب می کنند و الا همه معلمان به همه درس ها اشراف دارند ولی تخصص مهم تر از اشراف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
ایشان خودش مدعی تخصصه شما میگید صداقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
اون روزی که بنزینو بیست هزار تومن یا بالاتر می‌کنی..بفرض خودرو یا کیفیت که سه لیتر بسوزونه هم وارد کردی...از پرایدم کمتر میسوزونه وبا کیفیت خیلی بهتر از دنا پلاس و تارا....
آیا مردم عادیم می‌توانند اون خودرو با کیفیت سوار شند یا فقط گرونی بنزین برای مردمه......مسلما فقط گرونی به مردم عادی متوسط و فقیر میرسه نه اون خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
فقط آقای رئیسی شهید اهل خدمت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
روح شهید رئیسی شاد یادش گرامی باد دلم براش تنگ شده

فاتحه الصلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
بورس تو دولت روحانی و اصلاح طلبها نابود شد نه رئیسی..یکشبه با لفاظی آقای زنگنه بورس به خاک سیاه نشست..انصاف هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
برو رهاورد به قیمت سهم ها نگاه کن و قیمتش را با مرداد 1400 مقایسه کن بورس بدتر از زمان روحانی شده فقط شاخص را با چند سهم شاخص ساز بالا نگه داشته اند تا بتونند دروغ بگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
موضوع چیه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
موضوع بالا رفتن افزایش قیمت هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
اگر باید خودرو با کیفیت وارد کنید ، باید اول خودرو سازی داخل با کیفیت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
واردات خودرو با چه قیمتی ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
درود برپزشکیان رای کارگران معلمان بازنشستگان ارتش پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
این دوکی رای نمیاره اگه بیاره صبح جمعه پامیشه میگه بنزین۴۰تومنی خبرندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
پزشکیان همون روحانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
بورس که این همه ضرر زد در زمان جناب روحانی نابود شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
دوباره ایام انتخابات و وعده های عجیب، یاد ایام روحانی افتادم. ایشان نگفت منابع مالی این وعده های قشنگ از کجا می آید. آنهم با ترامپ و تحریم های سنگین تر.
Canada
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
من همین الان یه جستجو کردم در همین سایتهای خارجی، در بهترین حالت یک‌سدان هایبرید ۵ لیتر حداقل در یک صد کیلومتر مصرف داره. اینجا خودروها متوسط هشت یا نه لیتر در یکصد کیلومتر مصرف میککند. به نظر من اصلا همین سه هزار تومان رو هم نگیربد و از حالت نیمه مجانی به مجانی تمام قیمت بنزین رو تبدیل کنید و هر چه زودتر سرمایه مملکت رو دود کنید
اون ماشینی که شما میگید وجود نداره و داشته باشه هم از غول مرحله اخر مافیا خودرو سازی امکان نداره بتونید رد بشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
چین ماشینهای پایه هیبرید تولید میکنه با سوخت کمتر از ۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
شما سرچ ساده رو بزار کنار چون کار علمی سرچی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
رای دهندگان هوشیار باشند، در صدا و سیما تمام مجریان اصولگرایان هستند که سوالات را گزینشی از نامزدها می پرسند" امروز در گفت‌وگوی ویژه خبری صدها هزار سوال در مورد بورس بود که در مورد آن حتی یک سوال هم از پزشکیان نپرسید ند؛ چرا؟ چون بورس بزرگترین ضعف دولت سیزدهم بود و می دانست پزشکیان در مورد آن پاسخی خواهد داد که ضعف خودشان را آشکار خواهد نمود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
پزشکیان حسن کلید دومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
سوالاتی که پرسیدند سوالات مردم نبود،سوالات خودشون بود.
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۱:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
بورس یادگاری دولت روحانیست مجری نمی پرسد خودش چرا نمی گوید قبل پرسش و پاسخ وقط دارد صحبت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
فعلا که جالبه درباره هر چی ازش میپرسه میگه باید کارشناسا جواب بدن و بررسی کنن ولی تنها چیزی که خودش میتونه کارشناسیش کنه حجابه خوب جواب میده جالب نیست!!!!:))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
خودت شما هوشیار باش دستاورد دولت روحانی و همفکرانشان از جمله پزشکیان فلاکت و بدبختی برای ایران بود یادتان که نمی‌رود ۴سال پیش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
من یادمه تو دولت آقای روحانی از خود آمریکا برنج وارد شد قیمت مصرف کننده ۲ هزار تومن بود و شرایط بازار هم خیلی خوب بود لطفا با انصاف حرف بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
بورس الآن خیلی بدتر از دوران روحانی شده به خدا قسم دروغ نمیگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
چرا در مورد سقوط بورس و راهکار نجات بورس که سوال میلیونها سهامدار متضرر هست از کاندیداها سوال پرسیده نمیشه؟!!!!!!!!!!
مردم حق دارند که مجری‌های از کاندیداها سوالات از قبل تعیین شده توسط سران و مقامات باید پرسیده شود و سوال راجع به اقتصاد و بورس پرسیده نشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
اصلاح پیام .
مردم حق دارند که می گویند مجری‌ها ، از کاندیداها سوالاتی را می پرسند که قبلا" توسط سران و مقامات کشور مطرح و مشخص شده اند(گزینشی) و نباید از اون چهارچوب مشخص شده ، عدول کنند و نباید از اقتصاد و بورس سوالی پرسیده شود چون نقطه ضعف دولت سیزدهم هست‌ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
مشکلات بورس در زمان حکومت حسن فریدون ایجاد شده و پنجاه سال دیگر کسی نمی‌تواند آن را مجدداً احیاء کند زیاد به بورس دلنبندید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
ایشون میخواد جلوی ترامپ قرار بگیره ؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
شک نکن جو بایدن رای میاره کل هالیوود رسانه ها سلبریتی ها علیه ترامپ بسیج شدن که به نفع ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
ترامپ رای نمیاره میدونی چرا چون از این سمت هم پزشکیان رئیس جمهور میشه علتش اینه که خداوند دیگه میخاد به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
عدالتی وجود نداره" در صدا و سیما تمام مجریان اصولگرایان هستند که سوالات را گزینشی از نامزدها می پرسند" امروز در گفت‌وگوی ویژه خبری صدها هزار سوال در مورد بورس بود که در مورد آن حتی یک سوال هم از پزشکیان نپرسید ند؛ چرا؟ چون بورس بزرگترین ضعف دولت سیزدهم بود و می دانست پزشکیان در مورد آن پاسخی خواهد داد که ضعف خودشان را آشکار خواهد نمود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
جانا سخن از دل میلیونها ایرانی را گفتی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
بورس رو دولت سیزدهم خراب کرد یا در دولت روحانی پول مردم تو بورس تلف شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
نه که اینم خیلی جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
وقتی در مرداد 1400 شاخص 1460 بود قیمت سهام ها خیلی بالاتر از این بود الآن زیان مالباختگان 99 خیلی بیشتر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
چقد حال کردم بعضی کلمات خارجی که همه معنیشو میدونن و مردم عادی هم استفاده میکنند و جا افتاده استفاده کردن از لج امید جلوداریان هم شده به اقای پزشکیان رای میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
کل فامیل ما هم به آقای پزشکیان رای خاهد داد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
تو فقط میخوای از لج جلوداریان به پزشکیان رای بدی؟؟؟؟ مگه اداره کشور با حرف و واژهای جا افتاده بین مردم انجام میشه؟؟؟؟
بعد میاین به کسی که رای میدین که دوباره کشور ببره به قهقهرا و درانتهای این 4 یا 8 سال میگین مملکت رو خراب کردن دور بعدی ما رای نمیدیم.
مثل سری قبلی که اصلاحطلبا مشارکت نکردن.
خداییش یکم تعمل و تفکر هم خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
چرا هزاران سوال در مورد بورس را از پزشکیان نپرسیدید واقعا شما اصولگرایان چگونه انسانهایی هستید که از بزرگترین ضعف خودتان که نابود کردن بوس بود از پزشکیان سوال نکردید چون می دانستید چه جوابی خواهد داد!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
دقیقا"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
حالا اصلاح طلبان غربگرا که چندین دهه است کشور رو ویران کردن چی؟ حسن روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ک
۰۱:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
بورسیه‌ها را روحانی بدبخت درچندروز چند برابر شد تا آقا زادها فروختند بورس افت کرد
Iran (Islamic Republic of)
نادر شاه افشار
۲۲:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
کامل دیدم عالی بود
سوال شبیه به من هم پرسیدن
اقای پزشکیان فوق العاده س با تک تک حرفاش موافق بودم واقعا حرفاش حرف مردمه
منکه تصمیم خودم گرفتم رای من پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
پس تامیتونی کالا دپوکن ثروتت صدبرابرمیشود دوران روحانی سودمیلیاردی بردین اینم روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
این آقا..خوب بلد است.. لفاظی کند..و .. مردم را متوجه خوش کند.. هنرپیشه خوبیه ..موفق می‌شود.!
Iran (Islamic Republic of)
هفت و چهار
۲۲:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
ما بختیاری های اصیل از دکتر پزشکیان حمایت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
هنوز توهین پزشکیان به مردم آذربایجان رو فراموش نکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
رای ما جلیلی هست خودت رو همه جا نزن لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
کدوم توهین چرا فرافکنی میکنید هر نظری می‌دهید قبلش یکم به آخرت فکر کنید و ایمان داشته باشید بنده خودم آذری هستم و هیچگونه توهینی از سمت آقای پزشکیان نه به مردم تبریز شده نه به مردم دیگر استان ها و قبایل لطفا مستند حرف بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
اصلا هم تابلو نیست که با بیان (ما فلان قومی ها ) و .... به ایشان رای می‌دهیم، اونم با ذکر قومیت های مختلف در زیر خبر،
یکی از اعضای تیم تبلیغاتی فضای مجازی یک کاندیدا هستی ؟!!
یادم افتاد که حسن روحانی میگفت ، ( ما در جنگ روانی متخصص هستیم ) ، البته روی بتزی دادن مردم خودمون !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
به هر طریقی هست میخاد آرا جمع کنه بعدا بگه اوضاع فرق کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
رای من کارگر بتو عزیزم پزشکیان عزیز
Iran (Islamic Republic of)
نادر شاه افشار
۲۲:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
دارم نگاه میکنم ببینم سوال منم میپرسن یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
آخه بابا مسلمونا بخدا ما چهار کیلومتر آسفالت سالم تو جاده های مملکت نداریم همه شکسته و چاله و چوله است و مردم بیچاره هر روز دارند ضرر و خسارت این وضع را با جان و مال خودشون پرداخت می کنند چرا کسی نیست این وزیر راه و شرمساری را بخاطر این وضع جاده های مملکت استیضاح کنه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
چون پیمانکاران اسفالت کار با مدیران ادارت مربوطه زد و بند دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
اینم حرف حق هست دیگه ننوشتی کافی هست راننده عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
چون اینجا ایرانه و تا بودجه ای میاد واسه ساخت و سازی فورا مسئولین با پیمانکاران نصف نصف زد و بند میکنن و ۸۰درصد بودجه رو بالا میکشن . اینجا ایران است نه امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۱:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
راه های روستاها آسفالت میکنن
آخرین اخبار