معاون دادگستری خراسان رضوی:

دستگاه قضا با بداخلاقی‌های انتخاباتی برخورد می‌کند

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: تخریب، توهین و بداخلاقی‌های انتخاباتی در جریان تبلیغات برخورد دستگاه قضا را به همراه دارد و جلسات توجیهی با نمایندگان نامزدها در این استان در حال برگزاری است.

سید امیر مرتضوی روز یکشنبه در نشست خبری در مشهد، گفت: سه نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از خراسان رضوی هستند لذا تمهیدات ویژه تری برای نظارت بر تبلیغات در استان نسبت به سایر نقاط کشور اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: در جانمایی تبلیغات، جلسات تبلیغاتی و غیره باید مساوات بین ۶ کاندیدا در استان خراسان رضوی رعایت شود.

مرتضوی افزود: در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی ابتدا تذکر داده می شود اما در صورت تکرار پرونده قضایی تشکیل می شود.

معاون دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: برخورد با تخلفات، قانونی خواهد بود و اجازه تفسیر قانون را نداریم.

وی در خصوص مقصران احتمالی سیلاب اردیبهشت ماه امسال در مشهد نیز گفت: ٢ معاون از دادستانی مشهد با همکاری اداره کل بازرسی استان در حال جمع آوری مستندات برای شناسایی مقصران احتمالی این حادثه هستند.

سازش پرونده های طلاق در مراکز مشاوره دادگستری خراسان رضوی به ٢٧ درصد رسید

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: سازش پرونده های طلاق در مراکز مشاوره دادگستری استان از ١٢ درصد در سال ۱۳۹۵ هم اینک به ٢٧ درصد رسیده است.

مرتضوی افزود: میزان بازگشت پرونده های سازشی نیز حدود یک درصد است و هم اینک ٧٨ مرکز مشاوره در استان خراسان رضوی فعال است.

وی اضافه کرد: در موضوع نفقه و تمکین نیز ۴۴ درصد پرونده ها و در حوزه ملاقات طفل و حضانت ۵٣ درصد پرونده ها در خراسان رضوی سال گذشته به سازش ختم شده است.

معاون دادگستری خراسان رضوی افزود: همچنین در کمیسیون حل اختلاف و حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع در دادگستری استان سال گذشته مشکلات۶٩٢ واحد تولیدی مشکل دار مرتفع شد.

وی اضافه کرد: تبلیغات انتخاباتی در بازه زمانی ٢ هفته تا هفتم تیر ادامه دارد که هفته قوه قضاییه هم از اول تا هفتم تیرماه است، دهه ولایت نیز از فردا آغاز می شود و ایام پرترافیکی پیش رو داریم.

مرتضوی ادامه داد: برنامه های مختلفی در هفته قوه قضاییه در استان اجرا می شود که سخنرانی رییس کل دادگستری استان قبل از خطبه های نماز جمعه مشهد در هفته جاری از آن جمله است.

معاون دادگستری خراسان رضوی افزود: در راستای حمایت از تولید داخلی، سرکشی از واحدهای تولیدی مشکل دار و رفع مشکلات آن ها نیز در هفته قوه قضاییه انجام می شود.

مرتضوی گفت: خراسان رضوی سال گذشته در برگزاری دادگاه های برخط رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: ستاد کنترل مجرمان حرفه ای برای رسیدگی ویژه به تخلفات مخلان امنیت عمومی در استان و شهرستان ها فعال شده است.

معاون دادگستری خراسان رضوی گفت: حدود یک سوم جمعیت مشهد (یک میلیون و ٣٠٠ هزار نفر) حاشیه نشین هستند و برای آسیب شناسی این معضل، همایش ریشه یابی آسیب های حاشیه نشینی برنامه ریزی و ٣١ خرداد ماه برگزار می شود.

مرتضوی ادامه داد: ٣٨ سازمان و دستگاه اجرایی تاکنون به موضوع آسیب شناسی حاشیه نشینی ورود کرده اند و ۵۶٣ مسأله در حوزه های مختلف کالبدی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شناسایی شده است.

وی گفت: ١٨۵ مقاله نیز به دبیرخانه این همایش برای حل ریشه ای معضلات حاشیه شهر ارسال شده است.

معاون دادگستری خراسان رضوی، راه اندازی دادگاه ویژه اطفال و نوجوانان و همراهی ۵٠ وکیل ترمیمی به صورت رایگان در پرونده های اطفال از اقدامات دادگستری استان در راستای آسیب شناسی حاشیه نشینی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار