۱۰۱ جرم انتخاباتی در قانون پیش بینی شده است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۰۱ جرم انتخاباتی در قانون پیش بینی شده و ما در برخورد با تخلفات انتخاباتی مدارا نمی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان کرمان گفت: جرائم و تخلفات انتخاباتی ازسوی دادستان‌های سراسر استان مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی افزود: در قانون جدید انتخابات داوطلبان نمایندگی مجلس می‌توانند بصورت مساوی و عادلانه از امکانات وظرفیت‌های پیش بینی شده از سوی حاکمیت استفاده کنند و سازمان بازرسی استان برای بهره مندی عادلانه نامزد‌ها از امکانات موظف بر نظارت بر این موضوع است.

وی افزود: تجربیات خوبی از سال‌های پیش در زمینه برگزاری انتخابات حاصل شده است که لازم است دبیرخانه مرکزی نقاط قوت سال‌های قبل را بکار ببندد و نقاط ضعف را برطرف کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: شعبات ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی کاندید‌ها در مرکز استان کرمان و شهرستان‌ها ایجاد شده است و در صورت نیاز تعداد این شعبات افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به وظیفه دستگاه قضا مبنی بر نظارت بر حسن اجرای قوانین گفت: دستگاه قضایی استان کرمان این وظیفه مهم را با رصد فضای حقیقی و مجازی انجام خواهد داد.

این مقام عالی قضایی از رصد و پیگیری فعالیت کاندید‌های نمایندگی مردم بوسیله دبیرخانه مرکزی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی درانتخابات در مراحل مختلف قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات انجام می شود.

حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی به اقدامات شبکه‌های رسانه‌ای معاند در خصوص کم رنگ جلوه دادن اهمیت انتخابات اشاره کرد و گفت: از ماه‌ها پیش دشمن با تمام توان خود از انتخابات پیش رو استفاده کرده و آن را فرصتی جهت ضربه زدن به نظام تلقی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار